Naar Italie Om Taal Te Leren En Te Werken

Hallo allemaal,

Ik wil graag in het najaar richting italie vertrekken. Ik ben afgelopen week afgestudeerd in Visual Marketing, HBO studie. Nu wil ik om mijzelf te verbreden italiaans gaan leren en mogelijk als ik straks het italiaans beheers in italie cursussen te doen in mijn vakgebied.
Aangezien ik alle tijd heb, twijfel ik heel erg wat ik zou gaan doen.
Een talencursus of gewoon werken en daarbij de taal leren. Werken in mijn vakgebied geef ik weinig kans omdat daar talenkennis voor noodzakelijk is, maar ik heb tevens een ruime horecaervaring en pak werkzaamheden snel op. Dus ik geloof dat dat geen probleem moet zijn.
Ook ben ik er nog niet uit waar ik precies heen wil. Ik wil niet in de supertoeristische gebieden zitten omdat ik dan nog geen italiaans spreek. Liever tussen de echte italianen. Wie kan mij tips geven hiervoor. Wat is een goed taleninstituut? Wat is een goed gebied? Waar moet ik beginnen om werk te zoeken? Wie kan mij eventueel helpen met contacten?
Ik ben heel erg gemotiveerd en wil er echt voor gaan, dus dat moet het probleem niet zijn. Mijn italiaans beperkt zich tot basiskennis. Ik heb 2 keuzevakken italiaans op de hogeschool van amsterdam gevolgd en heb wel 2 jaar in een italiaans restaurant gewerkt waar ze onderling altijd italiaans spraken. Ik versta het voor mijn gevoel dus redelijk. (mede door mijn kennis van latijn van het vwo) Alleen spreken is een ramp.
Wie kan mij helpen en tips geven.
Grazie mille!

Hoi!

mn vader is vorig jaar naar Sicilie geweest, en daar heb je van die taalcursus weken, je krijgt les op een ‘school’ en je mag daar dan ook alleen maar italiaans praten. zo leer je erg snel iltaliaans spreken. je ontmoet van over de hele wereld mensen, echt leuk! wil het zelf ook nog eens gaan doen.
Babilonia, heette die school/organisatie geloof ik.

suuces! groetjes Vera

Misschien heb je intussen al iets gevonden, zoniet dan is de volgende link misschien nuttig:

http://www.italicon.it/

Ciao!
Arturo

Ciao!
Een erg goed en leuk taleninstituut vind je in Verona: www.linguait.it
Zij organiseren ook, eventueel individuele, cursussen gericht op een bepaald vakgebied.
Een ongedwongen sfeer, maar zeer goede en goed opgeleide leraren.
Mocht je verdere vragen hebben, dan kan je ook met mij contact op nemen.
Hermien van der Heide
linguait.nl@zeelandnet.nl

kijk ook eens op http://www.grimweb.info voor een taalcursus in italie.