Naar de olifanten opvang

hallo,
Wij, twee gezinnen, willen vanuit Kl een bezoek brengen aan de olifantenopvang. Heeft iemand tips hoe daar, vanuit Kl, het beste naar toe te reizen?

gr. Rita

Hallo,

Mag ik vragen over welke olifantenopvang je het hebt. Ik weet alleen dat Thailand erg bekend staat om zijn olifantenopvangen.

gr van Moira

hetzelfde als moira zei ik vanmiddag ook al tegen mijn man.
waar zit die opvang dan ? ik ken hem ook in thailand en laos zit ook zoiets maar dat is al weer heel anders.

Hallo,

Ja het is ook nieuw voor mij dat het een olifantenopvang in Maleisie zit maar ik kan het ook mis hebben.

gr van Moira

hallo,

misschien is het geen opvang,maar ik heb begrepen dat in de buurt van kg Teris een plek is waar je als bezoekers ook mee kan helpen bij het wassen en voeren van de olifanten. Het ligt ten oosten van kl. Ook tijdens de uitzending van een reisprogramma, ik dacht drie op reis’ ,werd dit genoemd als een leuk uitje vanuit KL

gr. Rita

Hoi Rita!!

Vorig jaar werd ons dit afgeraden om te bezoeken aangezien er maar heel weinig olifanten zijn en daardoor vrijwel geen kans is op een ritje…

Meer kan ik je er helaas niet over vertellen!

Gr. Cynthia

Hoi Rita,

Ik heb het ook gezien en het zag er als een leuk, verantwoord uitstapje uit. Hier is een beschrijving van het centrum en de plaats waar je een bus heen kan pakken. (stond gewoon op de site van 3 op reis…)
http://www.llink.nl/Kuala-Lumpur.2130.0.htm
Misschien dat je nog wel meer informatie vindt als je op Kuala Gandah zoekt.

Post even hoe het is geweest, ben benieuwd.

**Over de weg : **Vanaf Kuala Lumpur neem je de snelweg naar de oostkust. Je neemt de afslag Lanchang.
Nadat je de tol hebt betaald ga je rechtsaf. Het is nu alsmaar 12 kilometer rechtuit.
Stoor je niet aan andere borden, zoals Kuala Lipis, Bentong.
Met de trein : KTM Bhd verzorgt busdiensten vanaf het station in Jerantut.

Bedankt voor de reacties, we gaan het verder uitzoeken en ik zal zeker laten weten hoe het is geweest. Wordt wel pas in augustus, want we gaan in juli naar maleisie.

Gr. Rita

Wij gaan ook dit jaar in juli/ augustus naar Maleisie en wilden ook naar de olifantenopvang gaan. Volgens mij bedoelde jij die in Pahang? Ben benieuwd of jullie er nog zijn geweest en of het aan te raden is.

Hallo,

Wij zijn naar de olifantenopvang in Lanchang geweest. Het ligt er aan wat je verwacht van een opvang. We konden getuigen zijn hoe de olifanten gevoerd en verzorgt werden. De kleinere olifanten mochten we aaien en eten geven, en als laatste mochten we een rondje op de rug van de olifant rijden. Wie wilden mochten daarna met olifant het water in. Wij waren met jonge kinderen en oudere kinderen. Beiden vonden het leuk, maar mn de jongere kinderen vonden het helemaal geweldig. Een klein olifantje aaien spreekt wel tot de verbeelding.

De toegang is gratis, je wordt gevraagd om en vrijwillige bijdrage zodat het opvangcentrum de zorg van de olifanten kan bekostigen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Gr. Rita

2 likes

Hallo,
Wij gaan misschien naar Maleisie i.p.v. naar Thailand met onze kinderen i.v.m. de onrust daar. Ze rekenen toch op een ritje op een olifant of even aaien, dus dan lijkt mij dit een goed idee. Veder nog leuke tips met kinderen aan de westkust?

Er zijn veel leuke dingen te doen, maar het hangt ook af van de leeftijd en de intresse van de kinderen.
Snorkelen bij de perhentian islanden werd erg gewaardeerd.
Bij de taman Negara was de avondwandeling voor kinderen erg leuk, maar voor ouderen minder spectaculair.
Bij de cameron Highlands hebben we een vlinderboerderij bezocht. Het waren niet de vlinders, maar de insecten die ze mochten vasthouden, die het hem helemaal deden.

Genoeg te verzinnen dus.

Veel plezier.

De kinderen zijn 7 en 10 jaar oud. Ik denk dat we inderdaad naar Maleisie gaan. We beginnen in Kuala Lumpur, richting Cameron Highlands en Taman Negra en vliegen terug w.s. vanaf Penang naar Bangkok. Heb je nog leuke hotel /lodge tips in de hierboven genoemde plaatsen? Over 6 weken gaan we al en ik moet mij nu nog goed voorbereiden omdat we van bestemming wisselen. Maleisie stond ook altijd al op het lijstje om nog eens heen te gaan, dus we hebben er zin in!

Hoelang duurt een autotrip vanuit KL naar de olifanten opvang?

Het ligt op 2 uur rijden van KL. Er worden ook excursies aangeboden naar de opvang. Ik heb in een hostel een folder zien liggen. Ik ben er zelf niet geweest.

1 like

Wij zijn inmiddels weer terug en ook naar de olifantenopvang geweest: Kuala Gandha. We hebben een taxi aangehouden in KL voor 200 RM (eigen lijk best wel veel achteraf bekeken, maar we hadden de chauffeur de hele dag en zijn ook nog naar de Petronas geweest) Het is 2 uur heen en 2 uur terug en de chauffeur is erbij gebleven en had ook de dag van zijn leven; heeft ook zelf op een olifant gereden. Hij wist niet waar het was, maar heeft ons er keurig heengebracht met veel vragen onderweg. De kinderen hebben de olifant eten gegeven, kort ritje gemaakt en met de olifant de rivier in. Ze vonden het erg leuk! Het programma begint om 13.30 uur, veel eerder hoef je er echt niet te zijn want dan is er niets bijzonders te doen. Wij waren er te vroeg en moesten lang wachten. De kinderen hebben erg genoten. Wij vonden het ook leuk, maar ik had het niet gedaan zonder kinderen.

1 like