Naar Australië (begin) januari

Hey!

Ik ga begin 2009 4 maanden backpacken, het plan is begin januari te vertrekken naar Sydney om dan 2 maanden door Australië en daarna 2 maanden door New Zealand te reizen.

Over mezelf: ik ben Annemiek, net 24 en net afgestudeerd. Mijn vrienden zijn aan het studeren of werken en hebben geen tijd om te backpacken. Dat weerhoudt me er niet van mijn backpack te pakken en het avontuur aan te gaan! Ik heb er ontzettend veel zin in!

Nu ben ik benieuwd wie ook begin januari naar Australië gaan! Dus ben jij ook van plan begin januari naar Sydney te gaan of heb je nog tips over vlucht of hostel, laat het me dan weten. Jongen/meisje/leeftijd maakt allemaal niet uit.
Het lijkt me gewoon gezellig om daar al wat contacten te hebben of samen met iemand te vliegen :smile:

Je kan me mailen of toevoegen aan je msn: [EMAIL=“linkermuisknop@hotmail.com”]linkermuisknop@hotmail.com of natuurlijk reageren op dit onderwerp.

Ik hoor graag van je!

Groetjes, Annemiek

hoi annemiek

Ik ga deze week mijn reis boeken bij actvityinternational. Ik vertrek dan op 27 januari met een groepsvlucht naar syndey dat betekend dat je de eerste twee dagen daar samen een groep alles uitzoekt. Daarna ben ik van plan eerst twee maanden australie te doen en dan twee maanden new zeeland en daarna ga ik weer terug naar australie om de rest te doen en ik sluit mijn reis een paar maandjes later af in azie.

Ik ga ook alleen en heb al meerdere reizen gedaan zo ben ik al in singapor, maleisie, thailand, indonesie en verschillende landen in zuid- afrika geweest.

Misschien is het leuk om alvast contact te hebben, boek jij alleen je ticket?

groetjes florentine

Hello Annemiek,

4 Januari a.s. vlieg ik naar Sydney! Wanneer vertrek jij?

Inmiddels heb ik ook een hostel geboekt:Glebe Point YHA. Het ligt niet in hartje Sydney (bij Kings Cross bedoel ik dan), maar in een upcomming buurt Glebe. Veel pubs, live muziek etc

Tot nu toe is mijn plan om naar beneden af te reizen, richting Melbourne. Maar dat kan zomaar anders uitpakken… lang leve de vrijheid!

Hoor graag wat jouw plannen zijn.

Groet, Olga

hoi Annemiek, Olga en Florentine,

ook ik ga in januari down under. 5 januari vertrek ik vanuit Amsterdam om op 6 januari in Sydney aan te komen. Zoals het er nu naar uitziet, wil ik dan na niet al te lange tijd naar Nieuw- Zeeland doorvliegen (dan is het er nog volop zomer).

Na mijn bezoek aan Nieuw Zeeland vlieg ik weer terug naar Australie om hier mijn reisavontuur te hervatten. alles bij elkaar heb ik maximaal 5 maandende tijd om weg te blijven. Zou het leuk vinden om in contact te komen met jullie want ik vind het erg spannend om alleen te gaan!

Wie ben ik: ik ben Vivian, 23 jaar, net afgestuurd (pabo) en heb er voor gekozen om er een jaartje tussen uit te knijpen.

hoop van jullie te horen!

Groetjes,

Vivian

Hallo iedereen,

Ik vertrek 12 januari naar Sydney. Mijn visum en vliegtickets zijn in orde, al de rest moet nog gepland worden. Het idee is om een jaar rond te trekken en voornamelijk te wwoof’en in Australië. Voeg me gerust toe aan je msn: [EMAIL=“liesbethvandenbroeck@hotmail.com”]liesbethvandenbroeck@hotmail.com.
Ik ben trouwens 27 jaar en woon in België.

Groetjes!

ik ga in januari naar nieuw zeeland voor 3 maanden maybe kunnen we elkaar daar treffen.
ik ben 19 jaar een spontane meid. voeg je wel even toe;)

Hi ,

Ik ga ook 1 jaar op pad en wil inderdaad ook veel gaan wwoof’en. Liesbeth, welke kant ga jij op vanaf Sydney? Heb je inmiddels een Hostel geboekt?

Groet, Olga

Hai,

We arriveren op dezelfde datum in Sydney! Met welke maatschappij vlieg jij, Vivian?

Groet, Olga

Dames,

Wat zijn jullie plannen voor wat betreft werk? En vervoer: auto kopen/huren/Greyhound…?

Ik ben er nog niet helemaal uit betreft vervoer. Zou graag een auto willen maar zit een beetje tegen de kosten aan te hikken… Voor de oostkust heb ik begrepen dat reizen met ov goed te doen is…

Hoor van jullie!

Groet, Olga

Hoi hoi!

ik vlieg de vijfde met vliegmaatschappij “cathay pacific”, vanaf Amsterdam, via Hongkong naar Sydney en jij Olga?

Wat betreft vervoer: daar ben ik nog niet uit, maar ik denk dat het er ook een beetje aan ligt wat je daar wilt gaan doen. Ik ga dat pas echt in Sydney uitzoeken denk ik. (heb me al wel georïenteerd). Bus vervoer (oz experience of greyhound) is een ieder geval goed georganiseerd, maar een eigen auto/ busje schijnt ook een goede optie te zijn, dan kun je ook kamperen. Genoeg mogelijkheden in ieder geval!

groetjes,

Vivian

Hoi Vivian en Olga!

Ik ben Anne, een meisje van 24 jaar, pas afgestudeerd en van plan om ongeveer twee maanden langs de oostkust te reizen, waarschijnlijk per bus maar wie weet op een andere manier. Ik vlieg ook op 5 januari met Cathay Pacific via Hongkong naar Sydney. Volgens mij hebben we dan dezelfde vlucht! Het lijkt me leuk om vast wat plannen te maken samen! Mijn e-mailadres is avanleeuwen@gmail.com.

Groetjes,
Anne

Hey,

Welke kant ik op ga, heb ik nog niet besloten. Ik dacht Australië in tegenwijzerszin af te reizen, maar dat kan natuurlijk nog veranderen. Ik ben van plan bij aankomst in Sydney het recentste WWOOF boek te kopen en dan mensen te contacteren. Ik heb ook nog geen hostel geboekt. Ben op dit moment eigenlijk druk bezig met het legen van mijn appartement.

Ik wil echt geen auto kopen. Heb de mijne in augustus verkocht. Ik heb het echt wel gehad met de kosten van een oude bak! Ik ben van plan het openbaar vervoer te nemen (of via een van de reisorganisaties) en ook mee te rijden met anderen (en de kosten te delen natuurlijk).

Hey,

Ik ben Cedric, Belg en woon/werk ondertussen al 7 maand in Sydney.
Om even te reageren, openbaar vervoer is hier wel goed geregeld, zeker aan de oostkust. Als je alleen reist, krijg je op veel momenten zelfs een lift van andere backpackers aangeboden. Westkust is al iets moeilijker aangezien de afstanden tussen “de beschaafde wereld” al iets groter zijn.
Een eigen auto/busje heeft ook zijn charmes en biedt natuurlijk meer vrijheid.
Ik zou er mij in het algemeen niet te veel zorgen over maken.

Veel succes nog iedereen met zijn reisplannen!

Cheers,
Cedric

Hai Cedric,

Dankjewel voor je reactie. Heb je zelf ook rondgereisd en hoe bevalt het wonen in Sydney? Wat is jouw ervaring met het vinden van werk?

Groet, Olga

Hoi allemaal,

Ik heb mijn vlucht inmiddels geboekt! 5 januari vlieg ik met KLM via kuala lumpur naar Sydney. Nog meer mensen die deze vlucht toevallig hebben?

Qua vervoer weet ik het nog precies wat ik ga doen. Misschien met de bus, maar het lijkt me ook wel zijn charme hebben om een auto te kopen met een paar anderen. Wat het precies wordt zie ik daar wel.

Ik heb er in ieder geval ontzettend veel zin in!

Groetjes,

Annemiek

Hi Annemiek,

Super! Wat een lekker gevoel he?! Nog maar een paar weken, ooh die tijd gaat zo snel…
Heb jij al een reisverzekering geboekt en welke? Ik zit nu te vergelijken: Elvia / Tasman verzekering … die laatste is een onderdeel van Fortis. Heeft wel scherpe prijzen maar ik twijfel of ik dit zal doen vanwege de trammelant daaromtrent…

Ik vlieg via Seoul en kom 6 januari aan. En jij? Lijkt me leuk om elkaar daar te ontmoeten.
mijn email is ovanij@gmail.com… who knows!

Groet, Olga