Na Middelbare Wonen En Werken Op Bonaire, Hoe?

Ik ga nu naar het laatste jaar van mijn middelbare school, 6VWO. Ik wil daarna voor een onbekende periode (min. 6 maanden, max. 2 1/2 jaar) naar Bonaire vertrekken.

Nou moet je om een verblijfsvergunning te krijgen die langer is dan 90 dagen een kopie kunnen overleggen met een contract dat aantoont dat je werk hebt voor langere tijd.
Ik heb een nicht die een reisburo runt daar, en die kan via een vriendin waarschijnlijk een kamer voor me regelen. Net gescheiden, kamers over, je snapt het verhaal wel.
Ze wist me ook te vertellen dat de meeste jongeren die naar Bonaire komen vaak met geld komen om een bepaalde periode te overbruggen (ipv een dienstcontract is een bepaalde hoeveelheid geld ook goed voor een verblijfsvergunning).
Nu ben ik een type dat liever alles van tevoren regelt. Mocht het niet lukken om werk te krijgen binnen die periode, moet je terug en moet je hier vervolgens een half jaar uitzitten om aan een vervolgopleiding te beginnen, en daar heb ik geen zin.

Maar nu is mijn vraag:

Hoe kom ik toch aan werk op Bonaire terwijl ik nog in Nederland zit :unsure: :huh:

Heeft er iemand misschien zelfs ervaring mee?