Wie herkent zichzelf hierin?
Ja! (Gedeeltelijk, want ben al redelijk verafrikaanst) Maar echt geweldig! En zo waar! Hoe vaak ik al niet een discussie heb gehad met mijn man als we weer naar Mombasa reisden en ik gewoon lekker gemakkelijk mn leren slippers aandeed! Ondenkbaar voor een Afrikaan op slippers naar de grote stad te gaan! Dan zou ik schoenen aanmoeten. Nou, ik niet, mij veelstewarm! ![]()
Via Wereldwijzer app
Hahaha, leuk is dit! Ja ik herken mijzelf vooral op punt 4
Veel van de punten gelden ook voor bv India, Zuid-Amerika.
Via Wereldwijzer app
punt 13 en 15 zijn ook erg herkenbaar
Herkenbare stereotypen, je kunt de punten ook omdraaien, hoe Afrikanen eigenlijk echt zijn en hoe wazungu over afrikanen denken…
Heel herkenbaar voor mij ik ben wat dat betreft al helemaal Kenyaan geworden maar heb ok ontdekt dat niet alleen mzungu’s aan deze kwaaltjes lijden maar ook de Kenyaan die langer tijd in Europa of Noord Amrika woont.
ja, heel herkenbaar. Vooral dat onverzorgde, makkelijke…haren overal, uitgaan in je broek die een week niet gewassen is en je ook op safari draagt met je slippers eronder en een makkelijk t-shirt…Ik ben er pas achter gekomen dat ze in West-Afrika nóg meer op hun uiterlijk letten dan in Oost-Afrika, vrouwen gaan daar echt op een top gekleed naar de markt of een boodschapje doen. Als je daar uitgaat in je baggy ongewassen broek met je tevasandalen loop je echt helemaal voor gek ![]()
Ik herken mezelf er overigens niet in hoor. Mijn hakken (op kleur) zitten altijd in de koffer en mijn bijpassende outfit ook
Ik was de laatste paar keren mijn sportschoenen zelfs vergeten wat dan weer onhandig kan zijn op bepaalde plekken.
Prachtig! Na een tijdje hier begin je dat als blanke-die-verafrikaanst inderdaad te herkennen. Inderdaad punt 13 en 15, maar ook over roken en geloof krijg ik veel vragen. Maar die schoenen, daar wil ik ook niet aan hoor!
Weet iemand of er een app van dit tijdschrift is? Ik heb er een abo op, maarja, die sturen ze niet door naar hier helaas…
Via Wereldwijzer app