Myanmar en andere vragen

Hallo Mensen,

Ik was al even aan het rondkijken voor myanmar en een aantal dingen is mij al wel duidelijk geworden uit een posten van Wendy. Toch heb ik nog een vraag over de vliegreis. Mijn vriendin en ik willen namelijk naar myanmar reizen en dan dmv openbaar richting thailand reizen en zo helemaal afzakken in de richting van australie. Waar we ook nog heen gaan :dag:. Nou was ik net aan het kijken voor een vliegticket naar yangon en toen kreeg ik de melding dat mensen met een enkeltje als vliegticket vaak niet worden toegelaten. Geld dit ook voor myanmar of is dit niet zon probleem?

Ook was heb ik nog een vraag over de visumaanvraag. Kun je maanden voor vetrek al je visums al regelen? Of is het verstandiger om dit in de landen zelf te doen?

Wanneer gaat een visum in is dit bij binnenkomst in een land of juist op de datum van afgifte?
Onze geplande landen zijn myanmar, thailand, maleisie, singapore, indonesie en australie met nieuw zeeland. Een hele hoop zeg maar.

Het is wel onze bedoeling zo min mogelijk te vliegen met deze reis het liefste zouden we oversteken met de boot van maleisie naar australie. Heeft iemand hier ook ervaring mee of juist tips waarom je beter kan vliegen?

Ik moet mijn baan ook opzeggen op het moment van vertrek ik krijg wel een baangarantie maar ik moet wel ontslag nemen. Nou wou ik graag binnenkort het vliegticket boeken is dit een verstandige keus of juist niet? Ik heb namelijk ook gelezen dat je pas een ticket moet boeken als de visums rond zijn.

Ik zit vol vragen waar ik vast nu niet aan heb gedacht maar ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden. Of me verwijzen naar de andwoorden elders op het forum. Wat me wel opvalt is dat iedereen die in myanmar geweest is wel erg enthousiast is over het land en de mensen!
Ik kan bijna niet meer wachten in september is trouwens het geplande vertrek misschien handig om te weten.

Groeten Martijn

Niemand??