Ook ik ben een van de velen die dacht dat het haar niet zou overkomen… verliefd op iemand uit het buitenland…
Inmiddels is het een heftige verliefde houden van… en na heel serieus alles te hebben overdacht… besloten om vorige week de MVV-aanvraag op de post te doen…
Helaas moest ook mijn allerliefste vorige week ook weer vertrekken… leuk he zo’n tijdelijk reisvisum van max 3 mnd…
Het erge is de onzekerheid over dat je niet weet wanneer je elkaar weerziet… killing…
Heeft er iemand ervaring met de gehele MVV-procedure? Zou het nu wellicht makkelijker en sneller gaan aangezien de voorwaarden sinds afgelopen november zijn verandert?
Ik hoop op een heleboel positieve reacties… die mij gaan vertellen dat het allemaal maar een paar weken in beslag neemt… maar ik ben bang dat er veel horror storys als reactie zullen komen… werkelijk geen idee wat ik van deze gehele MVV-procedure kan verwachten… jij wel?
Kijk eens op www.mixed-couples.nl of op www.seni-seviyorum.nl
Deze sites zijn meer bekend met mvv aanvragen!
Ýk hoop dat het allemaal snel zal gaan , maar er schijn nog steeds een achter stand te zijn …tja het blijft tenslotte wel de ÝND <_<
Heel veel succes ermee!
ik heb deze sites inmiddels bekeken. Toch ben ik benieuwd met juist MVV aanvragen enkel voor Turkije want ik heb het vermoeden dat het toch per land verschilt.
Sinds de regels in november 2005 zijn verandert neem ik aan dat de hoeveelheid aanvragen is afgenomen en dus ook de IND sneller kan berichten dan de wettelijke 3 mnd… wat denk jij?
Kijk ook eens bij : www.vakantie-turkije.info/phpBB2
volgens mij heb ik op die site gelezen dat de regels voor Turkije niet aangepast mogen worden voor een x aantal jaren ivm bepaalde afspraken uit het verleden.
Ik vind het spijtig dat het allemaal zo ingewikkeld is om iemand naar ons land te doen komen, al is het enkel om op vakantie te komen ?! Ik heb al 2 turkse vriendjes gehad en door de afstand en de visumproblemen is het afgesprongen Informeer jullie goed ! En go for it ! Ik heb nu ook goede vrienden wonen in Ankara, een toffe familie, ik heb hen nu al 3 jaar niet meer gezien ! Spijtig ! Nu ga ik in mei naar Alanya, maar ze kunnen er niet bij zijn <_< naar Ankara gaan zeker ? Echt waar, een goede raad, go for it ! Als je echt weet dat het menens is, serieuze liefde, go for it ! succes
Nu is het zo dat zowel hij als ik er volledig van zijn overtuigd in ons hart, ziel en verstand… dat er maar 1 plek is voor ons and dat is waar dan ook in de wereld… NAAST ELKAAR…
Gelukkig is mijn inkomen hoog genoeg… gelukkig heb ik zelfstandige woonruimte… ben ik oud genoeg… en komt hij uit een hoogstaande familie zodat ook zij alles goed geregeld hebben…
Al met al… het “willen” en “kunnen” is er… nu nog enkel het 'zijn"…
Juist dat afwachten in onzekerheid, iemand anders ( IND) die besluit over mijn leven is iets waar ik slecht tegen kan. Enkel wat ik kan doen is vertrouwen op de liefde, vertrouwen op ons…
Is het niet hier… dan is het wel in Turkije…
Heeft er iemand ervaring mee met hoe lang het duurt voordat de IND bericht geeft over het besluit betreffende MVV?
Ongeveer 3,5 jaar geleden heb ik een MVV aanvraag gedaan voor mijn man. Na enkele weken ben ik elke dag naar het IND gaan bellen om te vragen hoe ver ze waren. Ze zullen we gek van me zijn geworden (maar ik werd ook gek van het wachten) . Toen ze zeiden dat ze de aanvraag hadden goedgekeurd en doorgezonden naar Ankara ben ik daar elke dag naar gaan bellen. Het viel me tegen hoe lang het daar nog duurde. Aan de telefoonrekening ben ik 2 maandsalarissen kwijt, maar dat had ik er wel voor over. In totaal heeft het ongeveer 1,5-2 maanden gekost voordat hij hier was.
Iedereen zei dan ook dat het heel snel was maar voor mij heeft het nog veel te lang geduurt. Ik kan me dus goed voorstellen hoe je je voelt. Met de nieuwe regels heb ik geen ervaring, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Wel 1 tip:
Probeer alles goed in de gaten te houden door regelmatig contact op te nemen met de IND en Ankara. Er gaan nogsteeds vaak dingen mis.