Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op de site. Ik heb een vraag die waarschijnlijk al heel veel gesteld is. Ik heb eind februari een visum aanvraag opgestuurd naar het IND voor mijn partner die nog in Antalya woont. Wij zijn niet getrouwd, wel heeft hij zijn inburgeringscursus in Ankara gehaald. Nu is er op het nieuws geweest dat een turk geen visum meer hoeft aantevragen om in Nederland te komen. Ik heb bericht gekregen van het IND dat het 3 maanden duurt om antwoord te krijgen. Weet iemand hoelang dit normaliter is?
He bedankt voor je antwoord. Is het ook mogelijk dat het eerder afgegeven wordt of is het standaard altijd 3 maanden?
Ik heb werkelijk geen idee. Ook heb ik begrepen dat als je een toezegging krijgt het ook nog nodig is om naar Ankara te gaan naar het consulaat om daar weer een aanvraag in te dienen. Waar is dit voor nodig? weet je dat ook misschien en moet je daar ook weer voor betalen?
snoester, n mvv aanvraag duurt 3 maanden. Eerder langer dan korter.
Als je n accoord hebt voor de mvv moet je partner naar istanbul of ankara voor n sticker in zijn paspoort. dat kost niks , hooguit de kosten om het paspoort weer naar hem op te sturen.
Laat je niet gek maken door alle internet verhalen dat binnen 2 weken geregeld is,want dat is echt niet zo.
Hoe lang kan het eventueel duren? ik heb echt geen idee. Ik hoorde ook dat turken tegenwoordig geen visum meer nodig hadden. Ook hoorde ik dat er ook een accoord van ankara moet komen. Dus als het in nederland wordt goedgekeurd dat het in ankara nog afgekeurd kan worden. Weet je daar iets van?
hey snoester, je kan t beste van 3 maanden uıtgaan dan valt zeker niet tegen.
het is idd zo dat als Ankara echt heel moeilijk wil doen ze de aanvraag kunnen afwijzen. Maar dan moet er echt wel heel wat aan de hand zijn.
Tot nu toe heb ik bij 1 stel gehoord dat ze wat meer wilde weten bij t ophalen van t visum. Ze waren niet getrouwd en dr askim kreeg een heel verhoor waar hij zijn vriendin had leren kennen en waarom hij naar nederland wilde gaan.
Maar ik zou me niet te druk maken. T komt allemaal goed,als je aan alle voorwaarden voldoet.
İk en askim hebben 10 weken op een oke gewacht en hij gaat volgende week zijn visum ophalen.
Turken hebben gewoon een visum nodig. behalve als ze zelfstandig ondernemer zijn.maar daar zitten aardig wat haken en ogen aan.
Ik moest van 3 jaar loonstroken opsturen en 3 jaaropgaves en een werkgevers verklaring. Wat een onzin. het gaat er toch om wat je nu verdiend en of je een vaste baan hebt? Dan nog een vraag. je vraagt een MVV aan. Dan kunnen ze in feite 3 maanden blijven toch? of langer? vervolgens moet je een permanente vergunning aanvragen. Wanneer moet je dat doen? meteen al als je vriend hier komt? Ik ben echt een sukkel als het hierom gaat hoor.
@Snoester ik had eigenlijk even dezelfde vraag… Wat vraag je eigenlijk aan?
Vraag je een vakantievisum aan (die voor max 90 dagen is)? Of vraag je een MVV aan (verblijf voor langer dan 3 maanden en dus om in NL te wonen)?