Must see in N-Argentinie

Hallo allemaal,

Anderhalf jaar geleden dacht ik: “laat ik Spaans gaan leren in Argentinie en er ook gaan rondreizen voor 3 maanden”. Nu anderhalf jaar later zit ik in Buenos Aires vier weken spaans te leren, daarna heb ik 3 weken vrijwilligerswerk. Daarna heb ik 6 en een halve week uitgetrokken om rond te reizen. Dit is te verlengen want ik heb een flexibel vliegticket.

Nu is mijn vraag (en eigenlijk had ik dit al moeten weten maar ja): “wat zijn de absolute must have dingen die ik gezien moet hebben in het noorden?”. Behalve Iguazu en Salta heb ik hier echt geen verstand van, heb wel al een beetje rond gekeken en het schijnt dat Mendoza ook mooi is, dus die kan ik dan ook wel toevoegen op mijn lijstje.

De reden waarom ik het noorden vraag is omdat het zuiden wel goed komt. Ik heb het gevoel dat ik wel een jaar in Patagonie kan blijven, het noorden is juist onbekend voor mij.

Dus even kort, een aantal must see plaatsen in het noorden, wie kan me helpen?

Groetjes en alvast bedankt,

Maarten

Vanuit Salta kan je naar het noorden gaan en wat vd oude cultuur opsnuiven in plaatsen zoals Purmamarca,Tilcara,Humahuaca.
Vanuit Humahuaca kan je dagelijks een bus nemen naar het afgelegen maar erg mooie Iruya!!!
Ook de Salinas Grandes kan je doen.
Je kan ook in een goeie week tijd Salta-San Pedro de Atacama(Chile)-Uyuni(Bolivia)-Humahuaca doen(of terug naar Salta).
Schitterende landschappen met als hoogtepunt:de Salar de Uyuni.Als je meer info wilt,zend me gerust een berichtje.

Vanuit salta kun je ook naar plaatsen toe als cafayate, bekend van de wijn. en naar cachi, een ander mooi dorpje. Niet alleen de bestemming is mooi, maar vooral ook de weg er naartoe, dat kan per publieke bus, of met een toer, die onderweg wat stopt.
De hele ruta 40 is erg de moeite waard, maar grotendeels onverhard, en weinig publiek transport.