Ik ga met mijn vriendin volgende week zaterdag naar Borneo. We zitten dan ook een dag of 3 in Kota Kinabalu, waar we eigenlijk nog geen programma hebben vastgelegd.
Heeft iemand tips voor echte must do’s daar? Ik zat zelf te denken om op de eilandjes in de omgeving daar te snorkelen. Iemand daar ervaring mee? En welke eilanden zijn dan leuk? Kun je ook zelf een bootje huren?
Wij zijn naar de eilandjes Sapi en Mamutik geweest. Je gaat naar Jesselton Point, en koopt daar kaartjes voor de boot. je moet van te voren aangeven hoelaat je weer terug wilt met de boot. De laatste boot gaat om 17.00. Het eiland Sapi was mooier qua uitzicht.
Aan de haven heb je een leuke markt waar je kunt eten, vooral vis als je daar van houdt.
Een prettige vakantie.
Wij hebben een hele trip deze zomer die ons van Indonesië naar Kota Kinabalu en nadien Tioman eiland in Maleisië brengt. We hebben van 20/07 tot en met 25/7 om ons daar bezig te houden.
Een groot deel van je activiteiten vinden plaats in Sabah, klopt dit. Is het dan het best om een aantal dagen daar door te brengen?? Zou graag willen snorkelen bij die eilanden met de waterschildpadden enzo…
Ik had je vraag niet helemaal goed gelezen,je wil naar Borneo voor de jungle dacht ook voor snorkelen.
Als je naar Borneo wil voor de jungle zou ik zelf persoonlijk voor Sarawak kiezen en niet voor Sabah
Neen Sabah is geen probleem, ligt op …km van Kota Kinabalu, we willen iets leuk doen gewoon,maakt niet uit wat, liever Snorkelen, omdat we ervoor al twee weken op java zitten, en op sumatra de jungle in trekken.
Je kan een binnelandse vlucht naar Sabah nemen. Lijkt me wel een prachtig deel van Borneo, nog echt ongerept.