Reisschema Borneo

De reis is helemaal gepland,11 juni voor 23 dagen naar Borneo.
Heeft er nog iemand tips,dan hoor ik ze graag :slight_smile:
Behalve de vlucht is er nog niks geboekt.

Dag 1: Ams-Dubai
Dag 1 Dubai-Kuala Lumpur
Dag 2 Kuala Lumpur-Kota Kinabalu:** relaxen**
Dag 3 Kota kinabalu : relaxen
Dag 4 Gaya island: relaxen,snorkelen
Dag 5 Gaya island: duiken
Dag 6 Gaya island: duiken
Dag 7 vlucht Kota kinabalu naar Kuching: relaxen
Dag 8 Kuching:** Bako NP**
Dag 9 Kuching:Ralflesia tour
Dag 10 Kuching : Semenggoh Orangutan & Land Dayak Longhouse
dag 11 Vlucht van Kuching naar Mulu : relax
Dag 12 Mulu: Deer Cave, Langs Cave
Dag 13 Mulu:** Clearwater Cave **
Dag 14 Vlucht van Mulu naar Kota kinabalu : relax
Dag 15 Kota kinabalu:** Canopy walk**
Dag 16 Kota kinabalu
Dag 17 Vlucht Kota kinbalu naar Sandakan: relax
Dag 18 Sandakan;** Uncle Tan**
Dag 19 Sandakan** Uncle Tan**
Dag 20 Sandakan Uncle tan Vlucht van Sandakan naar Kuala lumpur:
Dag 21 Kuala Lumpur
Dag 22 Kuala Lumpur
Dag 23 Vlucht Kuala Lumpur-Dubai-Ams

Hoi Wendy,
Je hebt vrij veel dagen in Kota Kinubalu. Dit vind ik persoonlijk de minst leuke stad. Ik zou een paar dagen Sepilok erbij doen.
Succes ermee

Hoi Wendy,
inderdaad KK is niet zoveel te zien, Sepilok, tip of Borneo is zeker de waard te bezoeken, en als u in canopy Hotsprings ben bezoek ook het tea plantage eens mooi om te zien.
Bernard vanuit Borneo

Hoi Wendy.

KK is een leuke stad met heel aardige mensen. Wij kunnen dat weten want wij wonen er. Er is veel te doen in ieder geval. En vanuit KK zijn heel makkelijk een aantal mooie excursies te maken. Een must is Mari Mari. En dat is bij KK. Duiken bij pulau Gaya kun je beste met Borneo Divers doen.

Een hele prettige vakantie gewenst.

Als ik de andere berichten zo lees dan is men minder te spreken over deze stad (KK). Kun je ook aangeven welke excursies er nog meer zijn en wat er in de stad misschien wel interessant is om te gaan bekijken?

Misschien dat andere mensen dan een beter beeld kunnen krijgen.

Gr. Frank

Hi Frank.

Kijk even op deze site.

Onder Travell Ideas vind je me dan genoeg om een week te vullen.

Het reeds genoemde Mari Mari is een cultural village met heel veel interaktie. Persoonlijk vind ik dit dorp veel interessanter dan Monsopiad.
Naast het genoemde is er elke avond de nightmarket. Verder kun je trips naar de eilanden maken om te duiken en/of snorkelen of gewoon naar een klein zandstrandje zwemmen. En natuurlijk kun je nog wat geld kwijt in een of meer van de vele uiterst moderne shoppingmalls, zoals Suria of 1Borneo. Wat dacht je van een exlusief diner in een revolving restaurant? Overigens kun je overal in KK goed eten voor niet teveel geld.

Maar als je een feestbeest bent en een groot deel van je (vakantie)leven in disco’s en soortgelijke gelegenheden doorbrengt, tja, dan vrees ik dat je je tijd in KK verdoet.

Mvg
Pieter

Thanks voor de reactie’s allemaal.
Inmiddels 2 dagen KK veranderd in Sepilok:)