Multiple Entry Visum

Hallo,

Eind mei start ik met de volgende route: Belgïe > India > Malediven > India > Nepal > India > Thailand
Deze route bevat 3 entries met India, maar komt me het goedkoopste uit ivm prijzen van vliegtickets etc… (tijdspanne is onbeperkt dus het maakt me niet uit om even onderweg te zijn)

Nu enkele vragen ivm de visum aanvraag…

1. ze vragen om een itinerary. is het ok om gewoon de route door te geven die ik wil doen of moet ik al in detail vluchtnummers/data/locaties doorspelen op welke steden ik het land wil binnekomen? (is wat gek om al tix te boeken zonder dat je een multiple entry visum krijgt)

2. Voor gebieden als Sikkim en de Andaman Islands heb je een speciale permit nodig die je gelijktijdig met je India visum kan aanvragen. Zien ze dit ook als een entry? Zoja, dan zit ik met 5 entries?

3. Voor de trip India > Nepal > India. Ik hoorde op het reisbureau dat er een minimum periode is dat ik in Nepal moet blijven voordat ik terug naar India mag. Weet iemand of dit correct is en zoja hoe lang is deze periode?

4. Ik vlieg met een “one way ticket” naar India, maar boek nog een goedkoop ticket uit India naar Thailand. (moet geen problemen geven denk ik?)

Alvast bedankt voor de info!

Grtz!

Hoi hoi,

1] Niet persé vluchtnummers maar wel je reisplan inclusief steden.
2] Nee dat zijn regionale permits. Je hebt dus 3 entries.
3] Niet meer waar, die regel geldt momenteel niet maar het wisselt nogal de laatste jaren.
4] Zolang je dat 2e ticket maar bezit voordat je de inkomende vlucht maakt is het geen probleem.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Hallo,

Triple Entry Visum is goedgekeurd via de ambassade in Brussel.
Ik had enkel het heen ticket gekocht (mocht triple entry niet lukken dan ging ik double of single entry proberen)
Een gedetaileerd reisplan gemaakt inclusief steden (printscreens van “bijna boekingen” van hotels/vluchten/treinritten/etc…)
Ze vroegen echt wel naar de vluchten die we zouden nemen (vb kathmandu > new delhi) De 3 entries moesten we ook in kleur aanduiden met fluostift.

Op het aanvraagformulier gewoon Triple Entry “Maldives/Nepal” + “SIKKIM” schrijven (voor de speciale permit)
Ook een contact adres moeten opgeven voor India (gewoon een hostel uitgekozen), ze weigeren je aanvraag zonder dit.

Na 4 dagen was de aanvraag in orde.

PS: op je visum staat wel degelijk triple entry nepal/maldives + stempel van sikkim, dus je kan niet plots beslissen om Bhutan of zo te bezoeken met deze triple entry.

Groeten,
Mike