wij hebben plannen om te boeken op camping Garden Paradiso in Cavallino (Veneto) Ik hoor de meest angstige verhalen over muggen die de complete vacantie kunnen verpesten. We hebben ook een paar kleinere kinderen erbij … Is dit een Afrader ???
Heel graag jullie advies…
2 jaar geleden waren wij in Lasize (Gardameer) geen mug gezien !
alleen aan het lago majorre , daar weer wel !
ik ben zo’n 5 jaar naar garden paradiso geweest (achter elkaar en de laatste keer was 2 jaar geleden) en het is inderdaad waar dat er muggen zijn, het ene jaar weinig en het andere jaar redelijk veel. Maar dat krijg je denk ik al gauw als je voor een camping aan het strand kiest. Maar de muggen zijn niet te erg vind ik (een andere camping “camping europa” ook in noord italië aan de zee, was niet te doen). de camping zelf neemt ook maatregelen door eens in de zoveel dagen, wanneer er te veel muggen zijn, met een busje over de camping te gaan die vloeistof de lucht in spuit tegen de muggen. verder moet je gewoon elke avond gebruik maken van de anti-muggenspul (niet de nederlandse, maar de lokale, want die is gericht op dat soort muggen en werkt beter). maar ikzelf weet uit ervaring dat het niet elke avond hoeft. het ene jaar heb je er dus meer last van dan het andere jaar.
verder is het echt een hele leuke camping: mooi ingericht, veel recreatie en annimatie, verder nog tafeltennis, strandvoetbal, volleybal, tennis, kunstgrasvoetbal (hier moet je over het algemeen wel voor betalen, maar met toernooitjes doe je gratis mee), speeltuintje, goed en snel restaurant, podium waar savonds wat te doen is, mooi strand en leuke pier, redelijk in de buurt van een marktje, en ook is er nog een terrasje, supermarkt, een winkeltje met van alles en nog wat en er is een gokhalletje. ohw jah de sanitair is ook heel goed!
Alleen heeft de camping de laatste jaren wat nadelen bijgekregen vind ik, namelijk dat er nu huisjes bijgekomen zijn en dat er nu strandstoelen zijn waarvoor je geen eigen parasol neer mag zetten (op de andere helft van het strand kan dat nog wel). dit maakt de camping wat professioneler, maar tegelijkertijd gaat de “knusse” sfeer ook meer verloren. maar al bij al nog steeds een top camping! overigens zijn er ook nooit heelveel nederlanders op die camping, zodat je nog enigszins het gevoel hebt dat je in het buitenland zit!
ik hoop dat jullie nu genoeg weten! enne als jullie twijfelen: ik raad die camping echt aan!