Hallo, allemaal!
Ik hoop dat er iemand nu snel kan reageren! We hebben een optie op camping village lido, maar hoorde van kennissen dat daar veel muggen zitten. Het is direct aan zee. We gaan in juli. Wie kan mij hier aub snel iets over vertellen?
Alvast heeeeel erg bedankt,
ik ben zelf 3 keer naar een camping geweest dat dichtbij Eraclea-Mare ligt. Dat is net iets onder Bibione.
En daar waren aardig wat muggen!!
Overdag had je er geen last van, want dan waren ze er niet. Ze kwamen pas tegen een 7/8 uur in de avond!!
Als je goeie creme, spuitspul e.d. meeneemt om je mee in te smeren, dan is het goed te doen!! Heb weinig mensen gehoord die er echt last van hadden, omdat de meesten zich aan het begin van de avond goed insmeerde met anti-muggenspul!!
Doe je dat niet, dan krijg je spijt de volgende ochtend…
Hallo, Lianne!
Fijn dat je zo snel reageert! ER zitten dus wel muggen…even kijken wat we dan doen. Weet je zo misschien leuke dingen in de omgeving om te bekijken, we hebben ook twee kids van 4 en 5.
Ik hoor het wel, in iedergeval bedankt voor de snelle reaktie.
Ja, Venetie lijkt me ook erg mooi! O ja, we hebben dus wel geboekt voor deze camping, dan maar flink inspuiten. Bovendien is het alleen 's avonds dat er muggen zitten, toch? Ik hoop dat het te overzien is. We willen zo graag een keer Italie zien, gelukkig zijn de kids niet lastig, ze vinden het (nog) leuk om overal mee naar toe te gaan, dusse: komt goed denk ik!
Weet jij wat het best helpt tegen de muggen om te sprayen of in te smeren, welk merk?
Groetjes Sylvia, bedankt weer voor je reactie!
het is inderdaad echt alleen 's avonds. Wij zijn er overdag geen tegen gekomen!!
Je inspuiten is wat makkelijker, je hebt ook sticks… maar dat is wat onhandiger. En sla je eerder een stukje over!!
Je moet je wel overal insmeren/inspuiten, van je tenen tot je oorlelletje… !!
Verder weet ik eigenlijk niet echt een goed merk. Maar denk dat als je naar een drogist hier in nederland loopt ze je wel wat kunnen aanraden!!
Hoi,
Ik kan je afraden om daar heen te gaan. Naast Venetie is er niet veel te zien en het stikt ervan de muggen in juli en begin augustus! Offt is het beste middel wat ik heb gebruikt. Spuitbus is 6 euro daar. Ik zat vorig jaar helemaal onder de bulten, was echt niet leuk! Bij kinderen moet je er mee uitkijken, want die krabben het de hele tijd open, waardoor de kans op infectie groot is.
Heb vorig jaar in de buurt gewerkt, dit jaar weer! Ik kreeg onder andere als advies dat het het beste is om je sochtends te douchen en dan savonds niet… omdat je dan weer fris en fruitig bent… schijnen de muggen ook erg leuk te vinden! Voorderest hebben ze soort van wierook in spiraalvorm wat een vieze geur geeft voor de muggen waardoor ze ook wegblijven!
Hopelijk kan je der wat mee!
Hallo, Tiesje en Yasmin!
Fijn dat jullie nog even reageren op mijn mail. We hebben toch geboekt naar Village Lido, ik hoop dat dit geen tegenvaller zal worden!!We kunnen ons er nu wel op instellen dat er veel muggen zitten. Hebben j ullie ze ook alleen 's avonds gezien? Ik hoop van wel natuurlijk.
Verder: hebben jullie nog leuke tips, wat is er leuk om in de buurt te gaan bekijken, hoe kun je het best naar Venetie gaan (eigen vervoer, boot, enz.), lekkere restaurants? Kennen jullie deze camping waar we heen gaan?
Ik hoor het wel weer, alvast bedankt voor jullie reaktie!!
wij hebben er alleen savonds last van gehad ja… ik ken de camping nie… maar na mijn ervaring kan je et beste na venetie met de boot…
en eten is altijd goed!!
heb ook erg veel gehoord en gelezen over de muggenplaag, maar goed met de juiste middelen moet het goed te doen zijn.
Heb begrepen dat smeersel, spray etc tegen muggen alleen goed werken met DEET erin. Het percentage is belangrijk, van zo`n 30 tot 50% DEET.
Boven de 50% heeft geen nut en onder de 30 werkt niet goed.
Welke je gebruikt tussen de 30-50 maakt niet veel uit, maar hoe lager het percentage hoe vaker je moet smeren.
Goede merken om mee te nemen:
Autan (tropisch?)
CarePlus Deet
mss heb je hier nog wat aan of was je er al achter
Naar Venetië per boot is een makkie en tevens leuk zegt men.
De gondels in Venetië zijn erg leuk, maar erg duur en je moet goed uitkijken, er zijn vele oplichters, geloof dat een ritje van zo`n 40 minuten ongeveer 100€ kost
Jesolo schijnt leuk te zijn en er is ook een waterpark in de buurt dat super moet zijn, ben de naam ff kwijt evenals de plaats, maar is in de buurt iig.
Hallo Sylvia, lees nu je vraag. Wij zijn al een paar maal op Camping Marina Venezia geweest. Daar werd elke week gespoten, dus weinig muggen. Wel kon ik daar een spuitflacon Autan Family kopen. Dat hielp goed, ook tegen de jeuk. Op die camping was heel veel te doen voor kinderen. Venetië is met de boot goed te doen en niet duur. Veel plezier! Hans.