HALLO,
WIJ HEBBEN VOOR DE ZOMER VAN 2005 EEN VAKANTIE GEBOEKT NAAR CAMPING CA SAVIO.
Ik lees nu dat er aan deze kust erg veel muggen zijn waar je last van hebt. Kan iemand aub uit ervaring vertellen of deze camping iets is en wat over de omgeving en het strand / zee??
Veel last van muggen of niet??
Laat aub wat horen want ik kan het nog veranderen! Dankjewel.
Vrienden van mijn ouders zijn vorig jaar ook naar Italie geweest en hadden er ook heel erg last van. Alleen weet ik niet naar welke plaats hun geweest zijn, als ik mijn ouders spreek zal ik hen dat vragen.
Die mensen moesten sávonds lange broeken en truien aan ook al was het bloed heet, zo erg was het… maar nogmaals ik weet niet welke plaats dat is.
U zou ook kunnen kijken op www.vakantiereiswijzer.nl hier staat ook allerlei informatie op over campings en plaatsen.
Als ik de plaats naam weet zal ik het u doorgeven
ze zaten vlak bij Venetie…de plaats waar ze zaten was Latrinitee sur mer ik weet niet hoe je het schrijft… maar dit is dus de plaats waar hun zaten… en hun zeggen dat je er echt niet naar toe moet gaan… want het stikt er sávonds van de muggen <_<
Na een vrij strenge winter, zoals nu in heel bella Italia het geval is, zie je in de zomer daarna bijna geen enkele mug in Noord-Italie en in het nu wit-besneeuwde Toscana bijv. helemaal geen enkele.
Trouwens ook na een zachte winter zijn er in Italie veel minder muggen dan in bijv. Nederland.
Dat neemt niet weg dat overal waar stilstaand zoetwater is,(in heel de wereld) muggen voorkomen.
Nergens ter wereld ben ik zo gestoken door muggen als toen ik met mijn zeilbootje in Utrecht lag en ik daar heb ik geleerd dat die ellendelingen op transpiratie geur afkomen: een afdoende redmiddel voor mij was: een muskieten-netje 's nachts en voor overdag de blote lichaamsdelen met een halve citroen strelen, van citroengeur schijnen muggen, althans de Utrechtse, een vreselijke hekel te hebben.
Maar wees gerust: in de zomer van 2005 hebt U in la bella Italia geen hele, zelfs geen halve, citroen nodig.
(Speriamo!!)