Muggen op Camping Del Sole

in augustus 2007 gaan we naar camping del sole in italie.
twee gezinnen en in totaal 6 wat grotere kinderen.
maar ik lees veel over muggen en onze jongste word in nederland al opgegeten door muggen maar hoe gaat dat daar op de camping. zijn daar echt zo veel muggen elk jaar.
is het een gave camping voor de kinderen?
ik ben benieuwd
groet

Breakie.

1.Welkom op het Italie-forum !!
2. Wààr ligt die camping ? Er zijn in heel Italie misschien wel honderd campings met die naam…

Distinti Saluti
Arturo

hallo
die camping ligt aan het iseo meer in het noorden van italie.
volgens mij tussen het garda meer en het hydro meer in tenminste dat denk ik
groet breakie

L.S.
Overal waar stilstaand zoetwater is èn een zonnetje komen muggen voor, ook in Nederland.

Daarom het volgende: als je echt weinig last van muggen wilt hebben, ga dan naar een camping aan zee… (muggen larven kunne niet leven in zout water)
bijv. naar een camping aan de Toscaanse kust. Ook nog eens een prachtig binnenland daar…
bijv.
http://www.ecvacanze.it/new/ola/ecv.htm

Trouwens over bovengenoemde camping veel info op:

en Nederlandstalige info op:

http://www.topcampings.it/index_nederlands.php?regione=Lombardia&id=delsoleiseo

Ziet er wel gaaf uit. Misschien gewoon een geimpregneerd muskieten-netje meenemen?

Prettige reis
Arturo

Ik woon al vanaf 1968 aan het Idro-meer (dus ook zoetwater) maar er zijn hier absoluut geen muggen, er zijn 8 campings die allen aan het water liggen en heel geschikt zijn voor kinderen.www.lagodidro.it en kijk ook eens op www.lagodidro.com
Alvast fijne vakantie toegewenst.groetjes van Rita uit Italie.

Wij komen al jaren op deze camping. Het hant ervan af waar jullie staan op de camping. Of hebben jullie een mobielhome of appartement gehuurd. Over het algemeen heb je bij de schemer wat last van muggen. Aan het meer minder dan landinwaarts. Wij zijn ook ooit gevlucht voor muggen en steekvliegen vanuit de Adriatische kust. Toen op deze camping terecht gekomen, waar we de overlast zeer acceptabel vinden. Mochten jullie meer willen weten , maak dat dan kenbaar. Groet, Pieter.