hallo wereldwijzers,
Wij zijn van plan om naar camping pra della torri te gaan injuli 2004.
we horen dat er in die buurt wel eens overlast van muggen is
is dat op deze camping ook zo?
Zijn er nog meer mensen die met kinderen daar naar toe gaan (onze kinderen zijn 5 en 8 jaar)
Is deze camping huisdieren vrij?
hallo,
ik ben kelly en ben 15 jaar af gelopen zomer be n ik op camping pradelle torri geweest!! het was daar egt SUPER ik heb nog nooit zo’n leuke vakantie gehad. helaas, waren er het afgelopen jaar heel veel muggen Dat is ook de reden dat ik er in de zomer van 2004 niet meer heen ga omdat me ouders het zat waren met die muggen <_< Maar ik vond de camping egt super tog!!! groeten kelly
Nou muggen op Pra’del torri weet ik niet maar muggen op de camping in de buurt ervan san francesco was het werkelijk niet te flmen helemaal gek werd je ervan bah…Maar evrder mooie omgeving en vooral een x naar venetie gaan…
HHHHHHHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAjjjjjjjjjj leuke mensjes! Nou als je naar een camping in Italie wil ga dan naar PRA DELLE TORRI. Dat is eg een SUPER camping >> Lekker jongens, de diso is leuk, en er zijn leuke mensen, lekker weer, mooie zee, en ook een VET zwembad. De muggen waren iets minder maar als je zo’n vette vakantie hebt gehad maakt dat nix uit.
Ik heb afgelopen zomer op Pra delle torri gezeten. Er zitten behoorlijk wat muggen (ook al in juni ja). Maar er zijn genoeg zalfjes en sprayen die de muggen afstoten. En als je de rest van de vakantie maar leuk is, dan vergeet je die muggen zo.
Ik was er afgelopen jaar ook en het was SUPER gaaf!!! de muggen tja… ik merkte er niet veel van… Maar me ouders wel dat is ook de reden dat we er deze zomer nie naar toe gaan
Aan de kust (= lagune-achtig) met naaldbomen betekent automatisch muggen.
De Universiteit van Padova heeft ooit onderzoek gedaan hoe ze van die krengetjes af konden komen…helaas, veel meer dan gif spuiten kunnen ze niet doen. Het wordt er wat " rustiger" door maar na 2 dagen is het bingo.
Zorg voor goed muggenspul (Autan, maar koop het DAAR, = sterker dan hier) dan valt het nog te doen.
Muggen valt best mee, goed insmeren, ramen en deuren 's avonds gesloten, oppassen met lichten aan en dan is er weinig aan de hand
Huisvesting, saniarire voorzieningen, horeca (op vriendelijkheid na) etc. allemaal prima in orde.
Over de informatie op aangeboden op [www.vacanceselect.nl](http://www.vacanceselect.nl/) hebben wij een aantal opmerkingen, naar ons idee worden er een aantal verwachtingen geschapen die niet kloppen met de werkelijkheid:
Het park beschikt over 4 zwembaden en niet over 5 zoals de website beschrijft. Weliswaar kun je een 5e zwembad bereiken via de camping, maar hier moet dan per dag € 3,50 entree per persoon voor betaald worden, dit komt niet goed naar voren. Ook de foto’s op de website misleiden de boeker van de vakantie en zetten hen op het verkeerde been omdat gedacht wordt dat het zwembad met de grote glijbanen bij de camping horen.
Er staat dat er een prachtig strand is, onze ervaringen zijn echter minder. Het strand betreft een zandstrand van zo’n 10 meter breed, erg smal dus als je dat vergelijkt met de andere honderden meters brede stranden in Italië. Ook het zand is niet zo schoon als het zijn moet, er zitten veel schelpen en andere rommel tussen, er wordt niet gezeefd zoals op andere stranden.
De animatie is er wel, alleen het meeste is alleen via betaling aan mee te doen of door de aanschaf van een zgn. Samcard á € 17,00 p.p.. De aangeboden animatie die in de prijs inbegrepen is, is eigenlijk alleen maar het dansen op de muziek bij de zee en in 1 zwembad en het zingen ’s avonds in het theater met de kinderen en het opvoeren van het theaterstuk. Voor de rest moet gewoon betaald worden.
De animatie richt zich eigenlijk alleen op de Italiaanse bezoeker, alle toespraken, animatiebegeleiding etc. zijn eigenlijk alleen maar in het Italiaans. Slechts korte zinnen als ‘einen guten apetit’ of ‘a good lunch’ worden in internationale talen gedaan. Ook de grote theaterstukken worden alleen in het Italiaans gedaan, voor buitenlanders die geen italiaans kunnen zijn deze stukken niet te volgen, alsmede het dansen op de muziek en andere openbare vermakelijkheden.
Ik woon in de buurt van Ravenna, midden in de streek van de beruchte ‘tijgermuggen’ dus. Het is vooral nu in augustus dat men er veel last van heeft. In juni en juli valt het best mee, maar dat hangt af van de mensen die er wonen, wie een vijver heeft moet er een speciaal product in doen, tuinen moeten goed verzorgd worden… zoniet begint de muggenplaag al veel vroeger.
Maar wij eten elke avond lekker buiten in de tuin, met de ‘citronella’-kaarsen is het probleem van de baan.