Wie naar Curacao komt, vergeet niet een goed (!) muggennet mee te nemen (incl. bevestgingsmateriaal).
Dan sta je in ieder geval niet 's nachts op het muggenmenu. :slapen:
Overdag nog wel …
is het dan zo erg met de muggenconcentratie in Curacao?andere middeltjes dat je eventueel kunt doen om een rustige nacht te hebben is:insmeren met DEET!! dat doe ik gewoonlijk als ik geen muggennet bij heb.gegroet:georgessiam.
Wat ik gehoord/gelezen had dat die muggen voor een redelijk aantal deets imuum zijn…
Dat wist ik niet?spreek je nu als je op trekking gaat of dat je op hotel bent(guesthouse)gegroet!g.s
Een mug is een mug?
Gewoon als je in een verblijfplaats hebt ja… Kan een hotel zijn of appartement etc. Volgens mij valt er weinig rond te trekken in curaçao ![]()
Maar dit is vaak in toeristische gebieden… ze worden na een tijd gewoon immuun ervoor.
muggen heb je hier wel neem dat maar van mij aan. en inderdaad heel veel zijn er immuun voor deet. smeer me elke avond trouw in maar word ook zo goed als elke avond gestoken. dus deuren gelijk achter je sleuten als je naar je kamer etc gaan, dan eten ze je tenminste niet op als je slaapt
Het betreft gewoon op vaste locaties. Een muggennet is volkomen onschadelijk(!) voor de gezondheid, dus heeft absoluut de voorkeur!! Incidenteel insmeren is prima, maar over DEET lees je dat het bij gebruik op lange termijn niet zo onschadelijk is! Het is hier trouwens een kleinere soort mug en je hoort haar niet. Ze verstopt zich bv. graag tussen kleding in een kledingkast. Helaas niet op de muur, zodat je haar direct kan pletten. Daarnaast heb je knutten of zandvliegjes of hoe noem je ze. Heel klein maar hun daden ‘bennen’ groot. Krengen zijn het. Wat trouwens wel een leuk moordwapen is om onder handbereik te houden is zo’n “electrisch tennisracket”. Voor de tijden, dat je wakker bent. En 's nachts gewoon een leuke bewaker/ster inhuren ![]()
Merkwaardig, maar na een aantal weken wordt je, voor mij nog steeds onbegrijpelijk, gelukkig stukken minder gestoken. Behalve dan deesjuh, dat blijft blijkbaar toch een delicatesse, haha.
Conclusie: eigenlijk zou gewoon boven elk bed standaard een muggennet moeten hangen. Zoals je toch regelmatig ziet in andere landen.Service! Let op, je kan hier wel DENGUE krijgen van die muggen !!
Ik denk dat je beste een hotelkamer vraagt op de hoogste verdieping!!misschien dat je minder last hebt van die nare muggen!!Ben je daar mee eens?gegroet:georgessiam.
Als iedereen nou eens gewoon om een muggennet gaat vragen, dat helpt.
Ik denk trouwens niet, dat muggen hoogtevrees hebben ![]()
Hotels waar ramen dicht blijven en met airco delen natuurlijk vrijwel niet in dit probleem. Maar ik woon in een huis, zoals zo vele, waar gewoon alles lekker open staat. Gelukkig!
Ik heb in al de jaren op Curacao nog nooit een muggennet gebruikt. In de tijd dat er nog geen airco bestond was het wel nodig, omdat je 's nachts de ramen open had staan. Tegenwoordig kun je de ramen niet meer open laten staan en heb je gewoon de airco aan.
Dan is het ook vrij eenvoudig, overdag de ramen een beetje open om te luchten, maar wel met horren ervoor, 's avonds deuren dicht houden, half uurtje voor het slapen gaan de airco aanzetten, klein beetje muggenspray naar binnen en de deuren potdicht houden.
Na een half uur ruik je niets meer van die spray, is de slaapkamer lekker koel en dan bij het slapen gaan doe ik de airco dan alweer uit zodat 's ochtends de slaapkamer lekker op temperatuur is.
Nooit last van muggen.
Ja dus als je naar Curacao gaat en niet beschikt over een airco, of niet in alle slaapkamers, is een muggennet heeel handig, en muggen prikken door de dag heen óók.
Mijn man komt zelf van Curacao en word ook geprikt en ze prikken HARD!!
Dus goede TIP!:idea:
@ Yndianoah
Muggen zijn er wel, maar je vindt ze voornamelijk rond de regen periode of wanneer je fruit bomen in je tuin hebt.
Door de harde wind heb je over het algemeen geen last van de muggen zolang je buiten zit.
V.w.b. het bijten. Het klinkt vreemd, maar je lichaam past zich aan en op het laatst merk je er vrij weinig meer van. In het begin kreeg ik ook van die muggenbulten, maar naar grofweg een half jaar doet zo’n beet helemaal niets meer. Het is even rood en een half uurtje later is het alweer verdwenen.
Ik ben niet de enige met die ervaring, velen die op Curacao wonen hebben die ervaring.
Echter, toeristen/stagiares zijn vaak te kort op het eiland en dus kan het lichaam zich niet aanpassen.
Nog een kleine tip voor als de mug je toch te grazen heeft genomen en veel jeuk hebt.Voordat je de zaak gaat kapot krabben eenvoudig met een ijsklontje erover wrijven. Ik heb er tenminste goede ervaringen mee.
mijn dochter zit er nu 3 weken, eerste week veel geprikt door de muggen.
Ook een muggennet en Deet hielpen niet, want ze prikken je ook overdag, maar na een week al wordt het minder en wordt je misschien al immuun voor die beestjes.