Muggen in Playa del Carmen. Help!?!

Hoi iedereen,

Ik ben van plan om begin nov naar playa del carmen te gaan.
Na het lezen van behoorlijk wat blogs over het resort en streek
(Playa del Carmen) kwam ik erachter dat er enorm veel muggen zijn.

Nu trek ik een mug al van 10km aan lol :slight_smile:
dus, ik heb wat hulp nodig.

Wat is het beste anti muggen spray dat jullie kennen/gebruiken?

groet, Faisj

ik zou een klamboe meenemen, of onder een (plafond)ventilator slapen, werkt ook best goed.

In Mexico kun je het anti muggenmiddel “Off” kopen. Schijnt goed te helpen.

Ik ben zelf een muggenmagneet. Been reeds een 10tal maal in Yucatán geweest en heb er wel wat ervaring mee.

Overdag niet zoveel problemen, tenzij na een regenbui, want dan worden ze allemaal wakker. In de vroege ochtend en vanaf valavond zijn ze echter hyperactief. Ook parken zijn te vermijden. Vandaar het volgende : gebruik een speciale lotion. Welke doet er niet zoveel toe, ze gebruiken allemaal hetzelfde chemische product. “Autan” (ook in Europa bekend, toch zeker in Spanje) is een lotion dat een vettige indruk nalaat, en je huid (samen met het zweet) plakkerig maakt. “Off” is eerder een muggenmelk en lijkt op een hydrateringscreme, wordt aangeraden voor kinderen (ik weet niet of dit enkel marketing is), maar weer op basis van hetzelfde product. Goed insmeren op alle blote plekken, een paar vierkante centimeter vergeten = een of meerdere muggenbeten. Als je ergens gaat stilzitten of liggen, ook de voeten en handen niet vergeten : een muggenbeet op een vinger of teen is dubbel zo vervelend. Zelfs tot achter je oren prikken ze. Als je er toch krijgt (niet te vermijden) zo weinig mogelijk krabben. Als je de beet openkrabt dan infecteert die vlugger dan bij ons. Bij de apotheek kan je antibiotische cremes krijgen die in dat geval onheil vermijden, alsook cremes om de jeuk de verminderen Niet krabben is moeilijk, maar eens je geleerd hebt de jeuk te verdragen, is het wel mogelijk. Ik raad aan om ´s avonds een pantalon en eventueel hemd met lange mouwen te gebruiken, dan blijf je niet teveel smeren. Het product zou nl gedeeltelijk in de bloedbaan opgenomen worden, vandaar zeker opletten met baby´s.
Ik heb gehoord dat er ook al zonnelotion zou verkocht worden met ingebouwde muggenafwering. Je kunt niet alle muggenbeten vermijden, maar liefst toch zoveel mogelijk. Alhoewel nog “relatief” zeldzaam, dengue (knokkelkoorts) rukt steeds meer op naar het noorden, en in Yucatán bestaat weldegelijk een (klein) risico om dit cadeau te krijgen van een mug.
Slapen kun je met een muggennet (klamboe), waar beschikbaar. Ook in kamers met zoveel mogelijk gesloten deuren en airco zal je minder problemen hebben. Een ventilator direct op je richten helpt ook (maar dat houd ik niet uit), Toch eens goed rondkijken, en indien nodig meppen, voor het slapengaan helpt ook nog.

PS muggenafschrikkers zoals citronella helpen in Mexico niet zo goed als in Europa. Blijkbaar zijn de mugger daar iets minder “delicaat”.

Beste,

Als eerste zou ik je willen bedanken voor deze duidelijke post.
Ik waardeer de tijd en moeite wat je erin gestopt heb enorm! DANKU!

Ik verblijf te Blue Bay Grand Esmeralda te Playa del Carmen.
We vertrekken a.s. zondag en ik ben van plan als eerste in het hotel
de “off” creme/spray te kopen. (no matter the price)

Ik maak me er toch enorm zorgen over.
Zou ik mogen vragen hoeveel jij op een bepaald opervlakte smeer?
Dompel je echt je huid onder of gaat het over het alleen dat het een
beetje op de huid zit?

met vriendelijke groet,

Faisj

Dun laagje is voldoende, je hoeft echt niet druipend het hotel te verlaten. Bij veel zweten wel eens durven vernieuwen.

Wel eventjes nazien wanneer je aankomt, bepaalde plaatsen hebben meer last van muggen dan andere. Waar er veel wind is zal je er bv minder zien. Wel bestaan er nog vervelende zandluizen of aanverwanten, die kunnen ook serieus prikken … Spul werkt hiertegen ook, maar in mijn ervaring minder goed.

Wat bij sommigen ook helpt is het innemen van vitamine-b-compex. Hierdoor schijnt je huid een geur af te scheiden die muggen niet fijn vinden.

Op een muggenbult helpt ook wel een tipje tijgerbalsem.

Thanks!!!

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik me n echt meer zorgen aan het maken ben. :frown:

Ik denk dat je je er niet echt zorgen over moet maken. Gewoon gaann en met de genoemde voorzorgsmaatregelen al helemaal niet.

Inderdaad, muggen zijn vervelend, maar wel niet het einde van de wereld. Voorzorgsmaatregelen zijn goed, maar je mag er geen obsessie van maken. Gevaar voor dengue bestaat, maar het risico is klein, en je verkleint dit nog met de voorzorgsmaatregelen. Probeer in de eerste plaats van je reis te genieten, met of zonder een paar muggenbeten …