mrauk u overland

Hi,

weet iemand of Mrauk U overland te bezoeken is, of moet je vliegen?

Ik hoor dat het erg moeilijk kan zijn om een slaapplekje te vinden. Hoever moet je van te voren overnachting vastleggen als je in december gaat?

Ryan

Ik wil zelf begin november Mrauk u bezoeken. Voor zo ver ik heb kunnen vinden is het mogelijk om met de bus tussen Mrauk U en Bagan te reizen (via Magwe) en visa versa. Het is wel een pittige rit van ~14 uur Mrauk U - Magwe en nog eens ~4 uur Magwe - Bagan.

Denk dat ik zelf de heenweg ga vliegen vanaf Yangon op Sitwe en met de boot naar Mrauk U en van daaruit met de bus verder ga richting Bagan.

1 like

Hi Kik,

Zou je me willen laten weten hoe je reis overland is gegaan van Mrauk U naar Bagan?

Het ging eigenlijk allemaal prima. Busticket geboekt via guesthouse (mrauk u prince) waar ik verbleef. Kwam op 40 dollar, volgens mij is dit het volledige bedrag voor de rit sittwe naar mandalay. Bus vertrok kwart over tien 's ochtends en kwam kwart voor elf in de avond aan in magway. De bus was OK, alhoewel er geen airco aanwezig was zoals vermeld op het ticket. Volgens mij koelen ze de eerste paar uur lucht door ijs te smelten. Maar de rit gaat snel de bergen in en op hoogte id het sowieso wat koeler. De rit zelf is niet echt een pretje, zeker 1000 u bochten en de rit was te hobbelig om te kunnen lezen.
Onderweg wordt om de drie uur ongeveer gestopt voor eten, plaspauze en paspoortcontroles. Zorg wel dat je niet een van de laatste stoelen boekt. Dit zijn gammele uitklapbare stoeltjes in het gangpad.

Aangekomen in magway overnacht in rolex guesthouse. De mensen zijn er erg vriendelijk, maar verder is het een oude vieze puinzooi. Volgende dag voor 7 dollar kan je met een minibus naar bagan. Dit geregeld in rolex guesthouse.

Dank voor je reactie!

dank voor je reactie