Hallo,
In december vertrekken we voor ruim 3 weken naar Myanmar. We overwegen om met de boot van Mandalay naar Bagan te reizen. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze trip?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Groetjes,
Christa
Hallo,
In december vertrekken we voor ruim 3 weken naar Myanmar. We overwegen om met de boot van Mandalay naar Bagan te reizen. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze trip?
Alvast bedankt voor jullie reactie!
Groetjes,
Christa
Geen ervaring, maar aangezien ik over 2 dagen vertrek en ook overweeg deze trip te maken, lees ik graag mee!
Groetjes,
Nola
Ik heb de trip eind 2005 gemaakt. Dat is dus al vrij lang geleden… De boot deed er toen ruim 10 uur over. De prijs weet ik niet meer.
Het landschap was erg mooi, en soms waadden er verkoopsters door de rivier om bv bananen te verkopen.
Hallo Nola,
Helaas geen reacties. Mocht je de boot nog nemen dan hoor ik graag hoe het geweest is. Ook andere tips zijn welkom :)!
Ik wens je een hele mooie reis toe!
Groetjes,
Christa
Enhhh, ik heb gereageerd?!?
Voor meer tips verwijs ik naar m’n website:
Reactie was voor Nola bedoeld (zie aanhef) omdat zij er nu zit als het goed is.
Ok, dan zijn er geen reacties.
Ik ben inmiddels terug van een geweldige vakantie in Myanmar. Heb ook de boottrip van Mandalay naar Bagan gemaakt. Vond het een leuke en relaxte reisdag (rondkijken, lezen, slapen). Het landschap onderweg vond ik mooi, maar niet spectaculair. Je vaart best ver van de kant. De boottocht duurde ongeveer 10 uur en het heeft ons 40 dollar gekost. Als je verder nog vragen hebt, let me know.
Succes met het voorbereiden van je reis!
Hallo Nola,
Bedankt voor je reactie. Leuk om te lezen! Krijg er helemaal zin in en wij zijn het ook echt als een andere manier van reizen naast de bus :).
Heb jij enige idee of jullie de fast of de slow Ferry hadden? En heb je nog tips voor aan boord? Is het bijvoorbeeld verstandig om snel een plekje te zoeken of zijn er voldoende zitplaatsen (of hadden jullie zelfs een hut)? En kun je eten en drinken goed aan boord kopen of is het beter om wat mee te nemen?
Verder zijn algemene tips altijd welkom. Wat mogen we echt niet missen en hoe hebben jullie het gedaan met geldzaken? Dollars mee of toch euro’s?
Alvast bedankt voor je reactie!
Groetjes,
Christa
De boot heeft losse plaatsen / rieten stoelen. Probeer wanneer het mooi weer is een stoel op het open dek te krijgen maar onder een afdakje. Mocht de zon branden of gaan regenen dan zit je nog enigszins beschut.
Je kan op de boot wat drinken kopen en er wordt tegen betaling een maaltijd geserveerd. Maar niet veel keuze.
Neem wat te drinken, eten en lezen of spelen mee. Het is een zeer eenvoudige boot met 2 toiletjes waar verder niets te doen is. Wij vonden de toch minder leuk (dan Siem Reap - Phnom Penh in Cambodja) aangezien je ver van de kant vaart en het leven niet goed ziet op de langste delen van de tocht.
Neem gewoon veel euro’s mee en een paar honder dollar. Soms (althans wij) kregen met euro’s een betere wisselkoers dan met dollars. Bezienswaardigheden moeten betaald worden met dollars, kan ook met euro’s maar dan betaal je veel meer 1 dollar tegen 1 euro. Biljetten moeten redelijk netjes zijn, niet te veel kreuken en zeker geen scheurtjes. Voor ons was het een sport om eerst de minder mooie biljetten in te wisselen om de mooie strakke in bezit te houden. Dit is ons gelukt!
In 2012 kon er nog niet gepind worden, kan nu wel maar weet niet wat de ervaring is.
Wat je moet zien? In ieder geval de bekende plekken:
Mandalay (Amarapura, U-bein brug, paleis etc.), Inle Lake, Kalaw, Bagan (zonsopkomst en -ondergang op een pagoda!) en probeer Kyaiktiyo te bezoeken. Mocht het kunnen is Mrauk-U erg mooi.
Veel plezier met voorbereiden.
Bedankt voor je reactie! Visum is inmiddels binnen (per post in Duitsland geregeld).
Nog maar 2,5 week. We hebben er onwijs veel zin in!
Hallo Christa,
ik wens je heel veel plezier. Het is een fantastisch mooi land met prachtige mensen.
Ik ben afgelopen zondag teruggekomen en heb 16 dagen volop genoten.
groetjes José