Mountainbiking Death Road (La Paz - Coroico)

Beste allen,

Wie heeft deze tocht reeds per mountainbike gedaan en wat zijn je ervaringen:
[ul]
[li]Leuk / Niet leuk[/li][li]Welke organisatie? Aanrader of niet?[/li][li]Wat hebben jullie betaald voor deze tocht? Ik zie op het net bedragen tussen 450 en 700 bolivianos?[/li][li]Is het ‘zwaar’ (zelfs voor mensen in goede lichamelijke conditie) of gewoon goed te doen?[/li][li]Etc.[/li][/ul]Ik ga binnen een maandje naar Peru & Bolivia en ben erg benieuwd. Op filmpjes en foto’s ziet e.e.a. er nl. supervet uit en ik zou het (denk ik) erg leuk vinden om te doen. Veel verkeer rijdt er geloof ik ook niet meer op deze weg?

Thanks.

Rob

hey Rob,

enkele jaren geleden een gelijkaardige tocht gemaakt (of toch een deel van die tocht), ondertussen 13 jaar geleden, dus details ontsnappen me…

Was een eendagse tocht, veel downhill, van steil tot zeer steil, beetje bergop, idem. Zorg er vooral voor dat je al enkele dagen (beter nog, weken) aan de hoogte gewend bent, fietsen zonder zuurstof is knap lastig.

Was een machtige tocht, vertrekken boven 4000 m en eindigen tussen bananenbomen en orchideeën op zo’n 1500 m.

De organisatie was van Gravity Assisted Biking. Toen nog een erg jong team, hun omkadering, volgwagen, pick-nick, medische back-up, etc waren toen nog erg rudimentair. Wat ontoereikend zelfs.

Shop even op het net, je vind er vast massa’s andere.

Ik zou het zonder twijfel nog ns doen, echt een aanrader.

1 like

Eén van de vetste dingen die ik ooit gedaan heb! Ik het zou inderdaad via “Gravity” doen. Ze zijn aanzienlijk duurder dan de meeste andere organisaties maar ze hebben erg goed materiaal (fietsen worden nooit twee dagen achter elkaar gebruikt ivm controle) en hebben altijd gidsen waarvan Engels hun moedertaal is.
Zolang je je gezonde verstand gebruikt kan er weinig gebeuren maar bij dit soort tripjes wil je niet op slecht materiaal rijden omdat je een paar euro wilt besparen.

Veel plezier in La Paz!

1 like

Inmiddels terug van de vakantie en uiteindelijk op mijn verjaardag de Death Road gemountainbiket. Het was 1 van de vetste dingen die ik ooit gedaan heb en downhill mountainbiken wil ik zeker nog eens doen.

We hebben het uiteindelijk gedaan met Vertigo. Over deze organisatie las ik ook op het LP Forum. Dit kostte ons 480 bolivianos (plusminus 48 euro) p.p. Een prima organisatie met goede equipment en goede gidsen die Engels spraken en goede uitleg qua veiligheid gaven.