Vervoer Bolivia

Ola! nog 2 weken en dan gaan 2 vrienden en ik een kleine 4 weken door Bolivia rondreizen.
We beginnen in Santa cruz en willen dan naar Sucre,potosie, uyoni e.d. daarna willen we waarschijnlijk vliegen naar la paz en dan Lake titcaka, rurrenb, death men’ road en omgeving la paz.

Het liefste zouden we heel de vakantie een jeep met chauffeur huren of anders iig vanaf santa cruz, potosie, sucre uoyni e.d.

WEet iemand een goede organisatie die jeeps met chauffeur vanuit santa cruz huurt en wat de eventuele kosten zijn?

Alvast bedankt en verdere tips/ adviezen zijn altijd welkom.

Benny

Over jeeps weet ik niets maar ik heb een paar tips.
Eerst een vraag: waarom wil je vliegen naar La paz? Dit is 1 dag per bus.

Ga vanuit La Paz naar sorata en neem daar de 5 daagse tocht naar Rurrenabeque. Dit is 2 dagen downhill mountainbiken en 3 dagen per longtailboot door de jungle georganiseerd door andeanepics. Dit is voor iedereen te doen met een klein beetje conditie. Echt een aanrader. Dag 1 en 2 slaap je je in een “hotelletje” en de rest in tenten op het strand van de rivieren. Er zitten ook enkele junglesafaris bij.
Kijk maar eens op www.andeanepics.com
Deze tocht is veel mooier dan de deathmans road en minder gevaarlijk.
Je kan dan terug vliegen naar La Paz als je wil. De busreis is niet aan te raden.
In Uyuni moet je absoluut de meerdaagse tocht boeken die ook naar laguna colorada gaat. Dit is misschien wel het mooiste gebied van zuid-amerika.

jeep met chauffeur wordt wel kostbaar denk ik, kan (of durft) geen van jullie 3en zelf te rijden?
wij hebben 26 dagen rondgetrokken met een huurauto naar ondermeer la paz, coroico, san borja, trinidad, santa cruz, cochabamba, sucre, potosi, uyuni, oruro, patacayama, copacabana en la paz.
weinig problemen gehad buiten enkele wegblokkades en ook de deathroad is prima te doen als je maar rustig rijdt, maar dat geld overal.
dus waarom niet zelf rijden.
autohuur koste ons $1500,- incl. verzekering vrije kilometers en tax voor een suzuki grand vitara.
als je zelf gaat rijden houdt dan wel rekening met de enorme afstanden en slechte wegen met ontelbare bochten, hier hebben wij ons een paar keer in vergist.