Hallo!
Momenteel ben ik in bolivie op reis, en we denken eraan de bus te nemen van la paz naar Rurrenabaque. Nu hebben we wel al veel horror-stories gehoord over deze weg, dus we zijn er niet honderd procent gerust op. Iemand ervaring met de Death Road, is het echt zo eng als wordt beweerd of valt het nog wel mee?
groetjes
lieselot
Hey,
De death road is eigenlijk niet meer de death road. Enkele jaren geleden is er een nieuwe weg aangelegd, waarover bijna al het verkeer gaat. De deathroad is nu voornamelijk nog maar een toeristenattractie… En elke dag fietsen tientallen toeristen nu deze weg en af en toe mist er eentje de bocht en valt naar beneden.
Al zou ik als je wilt downhillen toch echt een andere route kiezen! Dit is gewoon over een 3mtr brede gravel weg naar beneden fietsen.
Adios
wij hebben “death road” een paar jaar terug met een huurauto gereden en was wel indrukwekkend en erg mooi en als je gewoon voorzichtig bent en rustig rijdt kan er weinig fout gaan.
onderweg staan soms mensen met rode en groene vlaggen voor de onoverzichtelijke bochten
normaal rijdt men rechts in bolivia maar voor deze weg geld een uitzondering zodat het opgaand verkeer langs de bergwand rijdt en het afdalend verkeer langs de afgronden.
ik vond het een mooie tocht en zou het zo weer doen.
succes
Je kan ook vliegen naar Rurre vanaf la paz. iets van 50 euro per vlucht…
Sluit me bij Sideburner aan, het is een prachtige route, heb hem intussen 4 x gereden (auto) en er gaat er minimaal nog 1 bijkomen. Het is oppassen geblazen maar je kunt er toch niet hard rijden. In principe vind ik veel andere bergpassen gevaarlijker waar ze als dwazen met 100 km/u naar beneden kunnen(en komen) suizen en zo de vaak blinde bochten afsnijden waar jij net kunt rijden.