Hallo iedereen,
Ik wil ergens in mei Mount Kinabalu gaan beklimmen. Ik kijk er erg naar uit en ben nu een beetje opzoek naar informatie over hoe het aan te pakken. Heb een paar vraagjes aan mensen die al eens deze berg hebben beklommen:
Is het heel zwaar om boven te geraken?
Hebben jullie alles in Nederland geregeld (overnachting op de berg, gids enz) of daar ter plaatsen?
Weten jullie een goed adres van een lokale agent?
Is het echt nodig om alles (ver) vantevoren te plannen?
Alvast bedankt en alle verder tips zijn natuurlijk welkom!
Hai!
Ja het is best een zware tocht! Haha… geweldig om het te hebben gedaan maar als ik het ooit nog eens zou doen zou ik wat conditietraining doen van te voren. Het is best pittig maar het was het meer dan waard! En ik heb het eigenlijk ter plekke geregeld. Ik heb een rondreis door Maleisie en Indonesie (dus ook Borneo) gedaan en toen ik eenmaal op Borneo was heb ik het daar geregeld, adres zou ik niet meer weten…Uiteraard hadden we een gids bij ons, niet echt verstandig om zonder te gaan, volgens mij kan dat ook niet…:-S De klim duurt 2 dagen. Neem in ieder geval goede schoenen mee!!
Het is een lange, vermoeiende maar schitterende klim die je eigenlijk wel een keer gedaan moet hebben.
Ontzettend gaaf. Vooral als je eenmaal bovenaan staat. (als je het haalt)
Dus, ja, is best wel zwaar.
Duurt inderdaad twee dagen, en volgens mij mag je ook niet zonder gids naar boven, dat wordt trouwens ook allemaal geregistreerd.
Wel een overnachting regelen voor halverwege de berg.
Succes.