Mount Kinabalu

Hallo allemaal,

Nog een ruime maand en dan vertrekken we richting Maleisië. We gebruiken veel van dit forum voor plannen en inspiratie, bedankt allemaal!
Waar we nog erg over twijfelen, is de beklimming van Mount Kinabalu. Los van of het op deze termijn nog te boeken is (??) vraag ik me af hoe het fysiek zal zijn. Ik lees er zoveel verschillende verhalen over… M’n vriend kan het wel aan, maar ik ben zelf helaas niet zo sterk als ik zou willen zijn. Heb veel rugklachten en inspanningsastma. Doe daar wel wat aan maar heb het niet volledig onder controle en zie het toch als een belemmering.
Had laatst hier wel een topic gelezen met ervaringen hierin, maar kan het niet meer terugvinden, misschien zoek ik niet op de juiste term? Maar daarom hoop ik dus dat één of meerdere reizigers hun ervaringen met me willen delen.

Ik lees het graag, alvast bedankt! :chin:

Ik ben net terug uit Borneo. Wij zijn niet in KK geweest en hebben de berg dus ook niet beklommen maar we zijn wel wat mensen tegen gekomen die dat wel hebben gedaan. Eigenlijk waren ze er allemaal wel eenduidig over : het was geen makkie, je moest toch wel geoefend en in goede conditie verkeren om naar de top te wandelen.

Dat is wat ik ervan gehoord heb. :slight_smile:

1 like

Het is me ondertussen (helaas) ook al door m’n arts afgeraden. Soms wint de koppigheid het maar laat ik nu maar luisteren naar de mensen die er verstand van hebben…
En zonder die berg wordt het vast ook een hele mooie vakantie! :slight_smile:

Dat weet ik wel zeker, genoeg te zien buiten die berg! Ik heb hem ook niet gemist. :wink: