Ik wil graag met de motor over land naar China rijden (Via Kazachstan). Weet iemand of het mogelijk is een visum te krijgen waarmee je met motor China in kan?
En is het dan absoluut noodzakelijk vooraf de hele reis vast te hebben liggen incl hotels etc? Of ben je vrij zodra je de grens over bent?
Tips over hoe dit te regelen? Aan de grens of voor vertrek vanuit Nederland?
Hoi, een super idee! 9 jaar geleden was ik het ook van plan maar toen mocht je niet met je eigen vervoer china in. Zover ik weet is het nu ook niet mogelijk om met eigen motor of auto in China te rijden. Ten eerste is het internationaal rijbewijs niet geldig en moet je een chinees rijbewijs hebben. Momenteel woon ik in China en mag ik sinds kort rijden. Hiervoor heb ik eerst een Chinees rijbewijs moeten halen (´medische´ keuring en theorie examen) Naar mijn weten kan dat alleen als je als buitenlander woonachtig bent in China en een werkvisum hebt. Als tourist mag je niet rijden. Zonder rijbewijs moet alles met chauffeur gebeuren.
Ik zou voor de zekerheid informeren bij de chinese ambasade en mogelijk bij tiaratours want die organiseren wel een autovakantie naar China.
In China is voor de rest goed zelfstandig te reizen, je hoeft niets van te voren vast te leggen. Een adres om tijdens je reis hotels, vervoer ed te boeken is Ctrip.cn.com. engelstalig