Wie weet…?
Wie heeft informatie over…?
Plan is om 2 of drie weken een stukje van Myanmar te ontdekken per ‘motor’. Wie heeft daar motor-ervaring of weet of/waar een motor gehuurd kan worden… Geen georganiseerde reis. Gewoon op de bonnefooi. Zelf links of rechts afslaan.
Jos de Graaf
Hier staat je antwoord: LMGTFY - Let Me Google That For You
In Rangoon zijn motors verboden. In en rondom Bagan heb ik er slechts een paar gezien. Enfin, dat zijn mijn recente ervaringen in Myanmar. Laat even weten als je meer weet.
In Cambodja, Indonesië, Maleisië en Vietnam is het me gelukt om vrij makkelijk een motor te huren. Deden ze niet moeilijk over. Vraag me echter nog steeds af of dat allemaal wel legaal was…
Dank je wel
Dat ziet er goed uit.
Inmiddels vliegreis geboekt.
Jos, Jeaubique, de Graaf
@ A,
Even voor Viet Nam.
Alles boven de 49.9 cc mag je alleen rijden met een vietnamees rijbewijs, maar daaronder ,die vind je nergens, mag je besturen
gr.
Ton.
Dank Ton. Da’s dan een tip voor de volgende reis.
Een recent artikel over motorrijden door Myanmar http://myanmarforumonline.com/2013/07/14/riding-motorbikes-in-myanmar/ Ben er zelf ook weer over een paar maanden en zal eens informeren.
En thanks Ton, inderdaad: ik heb inmiddels al de discussies gelezen over een vietnamees motorrijbewijs in dit forum en andere fora.
Is een ‘opgevoerde’ electrische fiets bijvoorbeeld geen alternatief? Of zijn die te prijzig (vergeleken met een 2dehands motor van $250) of helemaal niet aan te komen in Vietnam?