Mother of Peace @ Illovo

(origineel bericht op be-more.nl)

Mother of Peace @ Illovo

Ik ga weer even verder waar ik gebleven was bij mijn vorige bericht.
Er is hier zoveel te zien en kan er zoveel over vertellen.

Dondermiddag kregen we een verzorgingshuisje aangewezen. Ik heb een huisje met een huismoeder en 7 kinderen. Omdat het nu nog vakantie is, zijn er maar 2 kinderen aanwezig. Dus kan nu nog niet heel veel meehelpen. Een baby van 1,5 maand en een meisje met een lichte handicap van 12 jaar. Alle kinderen op het project zijn zo ontzettend lief en aanhankelijk. Ze spreken allemaal redelijk goed Engels, dus ze zijn goed verstaanbaar. In de huisjes zelf wordt afwisseld Engels en Zulu gesproken. Morgenmiddag en dinsdagmiddag gaan een aantal van de vrijwilligers met de kinderen naar het strand, ben benieuwd hoe dat zal zijn. We zijn dan met 4 vrijwilligers en 14/16 kinderen die meegaan naar het strand.

Vanmiddag teruggekomen van 3 dagen Safari in het Hluhluwe Wildpark in St. Lucia. Leuk stadje en erg veel gezien. We moesten vroeg opstaan omdat we dan in de ochtend de meeste dieren zouden zien ivm de warmte. Het is ´s ochtends rond 9, 10 uur al erg warm en de temperatuur loopt wel op tot de 30 graden. Olifanten, nijlpaarden, giraffen, zebra´s, apen en nog veel meer dieren gezien. Was een heel gezellig en leuk weekend!

(origineel bericht op be-more.nl)