Onze reis naar Zuid-Afrika.

(origineel bericht op be-more.nl)

Onze reis naar Zuid-Afrika.

De wens was er al langer, de mogelijkheid niet.
Lubbigje en ik hadden het er eens voorzichtig over.
Allebei wilden we, om alleen te gaan vonden we geen van beiden een optie, waarom niet samen? Het was best moeilijk om een goede organisatie te vinden, we kwamen bij Be-More via iemand die is mee geweest (wel naar een ander project), dit leek ons goed en betrouwbaar. We hebben gekozen voor het Project Mother of Peace.
Eerst de aanmeldingspapieren invullen, bleek niet zo gemakkelijk, alles moest in het Engels (natuurlijk), gelukkig kregen we al snel groen licht: we waren officieel aangenomen als vrijwilligers! Van mijn werkgever, het Zonnehuis, krijg ik de mogelijkheid om de zomervakantie door te werken, en dan mijn vakantie op te nemen in de maand November.

<em><strong>Mother of Peace: (MoP)</strong> </em>
<em>Midden in het glooiende heuvellandschap van Lower Illovo ligt, verscholen tussen de suikerrietvelden, Mother of Peace. Het is een thuis voor zo’n 75 kinderen, van baby tot 21, die zijn verlaten, seksueel zijn misbruikt, geen ouders meer hebben of om een andere reden niet meer thuis kunnen wonen. De kinderen wonen in kleine huisjes, elk met een huismoeder die voor ze zorgt. In ieder huisje wonen 6 of 7 kinderen, jongens en meisjes van verschillende leeftijden door elkaar.</em>

Vandaag over precies 198 dagen hopen we te vertrekken, vrijdagmiddag op 3 November, voor 4 weken.
Heel spannend wat het ons gaat brengen.
Deze tijd bezig met voorbereidingen, elke keer kunnen we iets wegstrepen, wat ons weer dichterbij Zuid-Afrika brengt.

De komende maanden willen we ons bezig houden met acties en geldinzamelingen zodat we geld mee kunnen nemen om daar voor en met de kinderen te doen.

<strong><em>Liefs, Heleen </em></strong>

(origineel bericht op be-more.nl)