Mosquito-proof hostels in Taman Negara...

Hallo,

Ben ik weer met een vervolgvraag :teeth:. We gaan dus naar Taman Negara, voor ongeveer 2 nachten. We hebben allebei geen malaria-kuur genomen vanwege een dokteradvies dat deet-balsem (25%)voldoende zou zijn…

Nu horen wij echter van ervaren reizigers dat je in de goedkope hostels opgevreten wordt door de muggen.
Ons werd verteld om in de duurdere hostel te gaan zitten… We hebben alleen geen naam gekregen van deze hostel.

Is er hier iemand die daar overnacht heeft in een hostel en niet al te veel last heeft gehad van mugjes? Dus zijn er tips?

Ik zou graag a.s.a.p iets willen boeken, dus hoor het graag van je!

Alvast bedankt!

Seema.

hey peepz

Ben inmiddels terug van Taman Negara en zie dat deze topic regelmatig bekeken wordt maar zonder enige reactie :p. Ben er zelf achter gekomen dat je zelf een malaria-vrije zone kan creëren door gewoon een hostel/kamer met airconditioning te nemen. En dan er voor zorgen dat de kamer de hele dag koel blijft… jaagt zo goed al iedere insect weg (dat je vervolgs zelf sterft van de kou is bijzaak haha!)

Wat ook een goeie tip is: een klamboe meenemen uit Nederland. Wilde muggennetjes kopen in Kuala Lumpur maar kon ze nergens vinden! Een winkelbediende vertelde mij dat ze die niet echt gebruiken in Maleisië… ze hebben de gewoonte om de kamer te sprayen met anti-muggen spul.

Dus voor de mensen die gaan, hoop dat jullie iets aan het advies hebben… and have fun @ the jungle&beach!! :zon02:

XxX

Seema

Hoi Seema,
Bedankt voor je tip! Ik vind het erg handig
Ga dan toch maar voor het meenemen van een goede geïmpregneerde klamboe… ook al zijn ze een beetje prijzig.

Groetjes, Mirjam

Ik welke accomodatie zijn jullie verbleven. We gaan in mei naar Maleisie. En zijn de accomodaties daar te doen kwa prijs?

Een gewone klamboe is goed genoeg.
Waarom zou je een klamboe impregneren?
Kleine gaatjes blijven kleine gaatjes.

lang niet elke mug is een malariamug-zelfs niet in de tropen hier.
een geheel muggenvrij huis bestaat gewoon niet.
dat van AC klopt ook maar zeer ten dele-muggen leven in die kleine waterplasjes-die wat oudere of slecht onderhouden AC allemaal hebben. Heb ze vaak genoeg in wolken zien uitschieten als de kamer blijkbaar tijdje niet gebruikt was-dus als tip-wees slim-en kontrolee dat als je je kamer inspecteert.
overigens is de gevaarlijke ‘‘steektijd’’ van mlr-muggen vlak na sunset-en dan ligt er niemand van jullie al in bedje, met/zonder klamboe.

Wanneer je een klamboe impregneert, zal het insect dood gaan op het moment dat hij op de klamboe zit (nooit getest hoe lang dat precies duurt ;)). Dat bied absoluut extra bescherming, een insect kan niet even rustig gaan zitten en jouw voet steken die tegen de klamboe aan komt. Het insect kan ook moeilijker door een gaatje onder je klamboe kruipen, en je vervolgens prikken. Geimpregeneerde klamboes voegen dus zeker voor bepaalde landen/gebieden een extra stukje veiligheid toe!

Bij mijn bezoek in Maleisie had ik echter geen geimpregneerde klamboe bij me - en ik heb hem ook niet gemist. Gewoon DEET smeren en bedekkende kleren dragen (lange broek, sokken!), dat is over het algemeen echt voldoende.