Morgen begint de reis!

En hier dan het blog, we proberen het eens en de 2 dagen bij te werken, wie weet wel meer… we’ll see :slight_smile:

Veel plezier! :dag:

Als je na de trip ook nog een leuk reisverslag wilt plaatsen in ons reisverslagen gedeelte zou dat helemaal leuk zijn! :chin:

Zo, even een minuutje vrij.
De Vakantie verloopt spoedig.
Momenteel in Beppu, alle “hellen” gelopen, de laatste 2 zijn ook de moeite waard om te bekijken, Tatsumaki heeft bij mij de voorsprong als ik er een zou moeten noemen. moeie voeten…
Nagasaki is prachtig echt de moeite waard om eens te kijken, niet al teveel toeristen en de gids laat ons zoveel mogelijk zelf doen zodat de groep ook individueel kan opereren, echt goed.
Openbaar vervoer is goed geregeld, Beppu is iets minder neon dan normaal ivm de stroomtekorten maar dat mag de pret niet drukken.
De eerste uitnodiging hebben we op onze laatste avond in Nagasaki gehad, als je eenmaal met een Japanner in gesprek bent en het klikt een beetje dan zijn de deuren open voor je.
Het enige waar de westerling voor op moet passen is niet teveel misbruik van de gastvrijheid te maken.

Engels word steeds meer en beter gesproken, hoewel, verwacht vooral niet dat ze in eerste instantie Engels zullen spreken dan kan het altijd meevallen. Ze zijn nog erg onzeker over hun uitspraak, vooral omdat ze op school les krijgen in de text, niet uitspraak.

Hier laat ik het even bij, Beppu wacht…

Gegroet!