Mooiste tuin Tokyo?

Na veel tempeltjes winkels en diverse straatjes wil ik ook wel wat anders zien.
Een mooie Japanse zen tuin ofzo.
Iemand suggesties in de omgeving van Shinjuku?

Sent from my SM-G901F using Wereldwijzer mobile app

Moet het per sé in de buurt van Shinjuku liggen?
Ik weet daar alleen het Shinjuku park, maar dat kende je waarschijnlijk al.

Te bereiken met de Chuo line vanuit Shinjuku is het Keizerlijk Paleis. De tuinen daarvan zijn deels voor het publiek toegankelijk. Leuk is ook dat het fundament van het voormalige Edo kasteel ook in de tuin ligt.

Nog niet geweest, maar wel nog op mijn nog-te-zien-lijst is de Rikugien tuin. Hiervan wordt beweerd dat het de mooiste landschapstuin van Tokyo is.
Te bereiken via het Komagome station aan de Yamanote lijn.

Hen je wat langer de tijd en wil je even de stad uit, dan is Takao-san wellicht leuk om te bezoeken.
Natuur, wandelen (of kabelbaan), mooi uitzicht. En een tempel op de top van de berg. Maar wel een leuke, deze is voor de Tengu.
Takao-san is in 50 minuten te bereiken vanaf Shinjuku met de Keio line, of iets korter met de Chuo lijn (stopt ook op Shinjuku), maar dan moet je op het eind wel overstappen op de Keio lijn.

Rikugien vandaag bezocht, maar nog niet spectaculair genoeg.

Ik weet nu wel dat ik opzoek moet naar een karesansui garden…

He, dat is jammer dat het niet was wat je verwachtte :frowning:
Ik hoop dat je een karesansui tuin vindt (of hebt gevonden)!
Hoe lang ben je nog in Tokyo en ga je hierna nog naar een andere plek in Japan?

Nog maar twee dagen, begonnen in Osaka, Kyoto, Hakone. Dus het is nu een beetje plannen van wat we nog willen zien, hopelijk past de tuin nog ergens in het plan

Als je dicht bij een toerist Office bent waar ze Engels spreken zou je het dad wellicht kunnen vragen.
Daar weten ze het misschien wel, anders zouden ze het voor je op kunnen zoeken op sites die wij echt niet kunnen lezen.
Misschien is het de gok ook waard om het aan het personeel in de hotellobby te vragen.

Okayama heeft ook een mooie tuin, weet niet of je zoiets zoekt.
Vanaf het station is het niet zo heel ver lopen, je loopt het station uit de brede straat in.
Het staat natuurlijk zoals we in Japan gewend zijn ook wel aangegeven.(leesbaar)

Het is er uiteindelijk niet meer van gekomen. Teveel andere dingen die we liever wilde zien/doen.

Mss een reden om ooit nog eens terug te gaan :wink:

Zoveel te doen & te weinig tijd daarvoor is voor mij ook steeds een reden geweest om terug te keren!
Ik hoop dat je een mooie reis hebt gehad!

Dat heb ik nu ook altijd. Vervelend hè? :biggrin:

Hebben wij als frequente Japan-reizigers dat niet allemaal.:bang:

Veel willen zien kost nu eenmaal veel tijd en een lang verblijf. En op een zeker moment roept toch de plicht weer.
En is de pret weer over! :slight_smile:

Misschien zouden we juist bestemmingen moeten zoeken die helemaal niet leuk zijn. Niet alleen ben je dan blij dat je weer aan het werk mag, maar dan heb je ook niet die behoefte weer terug te gaan. Klinkt als een win-win-vakantie dus…
(maar ondertussen zit ik toch ook stiekem alweer over een volgende trip naar Japan te denken…)

Daar wou ik nou net over beginnen, Sander!
Of je al weer snode plannen hebt om weer eens naar Japan te gaan.

Wij hebben ze natuurlijk ook al weer, zijn nog maar pas geweest!
Moeten toch wachten tot volgend jaar als het mogelijk zal zijn.
Dan moeten we wel een koel plekje zoeken, want hoogstwaarschijnlijk moeten we dan verplicht midden in de zomer. :biggrin:

Uhm… Nee!

:biggrin:

Al plannen voor de volgende trip dan?

Nog niks concreets, sowieso had ik eigenlijk al andere ideeën. Zoals eerder vast al eens gemeld is het nu precies 10 jaar na m’n eerste China-reis, wat me een mooie gelegenheid leek diezelfde reis nog eens over te doen. Of anders weer eens wat meer van Taiwan of Zuid-Korea verkennen. Maar ja, dan zie je weer iets over Japan, en dan begint het toch weer te kriebelen. Afijn, dat gevoel ken je vast ook wel :lol:

Ach, Hokkaido en Tohoku zijn dan nog wel enigszins draaglijk. En laten daar dan ook net in de zomer volop festivals zijn…

Overigens speelde ik wel met het idee eens een verzameldraadje over allerlei festivals te beginnen, maar het ontbreekt me de laatste maanden een beetje aan tijd :frown:

Nee hoor, geen plannen. Wel hebben we de overtuiging, dat als we weer naar Japan gaan de steden zoveel mogelijk zullen mijden.

Wij zoeken dan in ieder geval een wat mildere temperatuur op; dan komen we vast uit bij Hokkaido.
Al zijn daar ook nog plekken die warm zijn, maar waarschijnlijk niet zo vochtig warm.
Dat is het vervelende van die warmte, al dat vocht in de lucht, zodat je al zweet als je een arm omhoog doet. :biggrin:

Maar het is nu nog te vroeg om al weer een plan te trekken.
We gaan eerst over 2 weken naar het zuiden van Duitsland, tegen de Alpen aan.
Daar kan het ook heet zijn, dat hebben we vorig jaar wel gemerkt.
Dan zoeken we meestal een wat hoger gelegen plek en dan is het wel te doen.

Tijdgebrek heb ik hier ook wel wat last van, dagen vliegen voorbij.
In de winter meer tijd om dan weer een plan in elkaar te draaien.