Kan iemand me een paar leuke snorkelplekken tippen rond Lombok? We reizen met onze 14-jarige pleegzoon en willen het dus ook voor hem aantrekkelijk houden… We vertrekken volgend jaar voor een hele maand naar Denpassar.
Een actieve backpackersreis wordt het zeker! Dus: snorkeltips, fietstochtjes, zijn welkom!
Hallo leuk vooruitzicht . Waarom rond lombok als je in den pasar land?
Kijk eens menjangan . En niet te vergeten nusa lembongan en penida .
Ook bij amed is het mooi .
Lombok zelf zijn natuurlijk gilli air, meno of trawangan mooi om te snorkelen .
Inderdaad waren we wel een beetje van plan om via Denpasar via Sanur door te steken naar Nusa Lembongan of Nusa Penida. Daar lijkt het wel leuk snorkelen. Denk je dat we best onze eigen spullen meebrengen is is het snorkelmateriaal dat men verhuurt van een goede kwaliteit. Heb je daar ervaring mee?
Nadien zouden we een roundtrip door Lombok maken, aangezien we 3 jaar geleden Bali reeds verkend hebben. We trekken van Penida richting Gunung Rinjani om dan door te steken naar de andre kant, Tetebatu. Op de terugweg zullen we misschien nog wat verblijven op de secret Gili’s, bvb Nusa Nanggu of zo.
Tips? Ervaringen die je hierrond wil delen?
He dat word erg leuk voor jullie.
Wat snorkelequipment weet ik niet heb altijd eigen spullen bij.
Tetebatu is een prachtige omgeving voor een trekking. Gilli Nangu asahan and layar zijn echt top.
Nog niet ontdekt op asaan kun je vreemd misschien heerlijk italiaans eten .
Tetebatu is alles vrij basic maar wel echt de moeite waard.
Hoop dat ik je weer heb geholpen.