Ik ben op een zoek naar een gebied in Noorwegen waar ik n soort basecamp kan maken vlakbij een dorp of stad, om van daaruit het omliggende gebied te verkennen.
Ik zou ook een lange hondesledetocght willen maken. (minimum 2 weken)
Iemand ideen?
Wat is voor jullie het mooiste gebied in Noorwegen?
Moeilijke vraag. Afstanden in Noorwegen zijn erg groot en je kunt je niet snel verplaatsen, in de auto max 60 km per uur.
Denk dat ik dit de mooiste gebieden vind, met een centrale plek:
[ul]
[li]Hardangervidda -> Geilo[/li][li]Rondane/Dovre/Dovrefjellfjell -> Dombas[/li][li]Rondane/Jotunheimen oostelijk deel -> Vagamo[/li][li]Jotunheimen westelijk -> Lom of iets ten zuiden aan weg 55[/li][li]fjordengebied -> Geiranger of Alesund (veel meer keuzes mogelijk)[/li][li]Jostedalsbreen -> Stryn of Loen[/li][li]Femundsmarka/grensgebied Zweden -> Trysil[/li][/ul]
Nou, beetje zo.
Kijk ook op onze website voor ideeën.
Groet, Ferry
In maart is het nog volop winter op de Hardangervidda, zelfs tot Mei heb je nog skies nodig om je te verplaatsen. Als je niet te veel ervaring hebt met crosscountry-skien zou ik maar voorzichtig zijn. Elk jaar zijn er wel een paar toeristen die in de problemen komen door slecht weer en/of gewoon verdwaald zijn.
Verders is het een geweldige plek om door te brengen. Ook kan ik je nog een ander gebied aanraden namelijk Trysel. Hier kun je ook sledetochten doen.
Groet Willem
ik heb de farm daar net n e-mail gestuurd.
Kent er iemand een niet-commerciele dogsleddingfarm, waar ze tochten tot 2 weken aanbieden zonder daarvoor een fortuin te moeten etalen…? (in Noorwegen of Zweden)
Ik heb al wat ervaring in het hondesleden, en ik heb geen nood aan een dure lodge…een tent is ook goed:)