Mooie zonsopgang?

Hallo allemaal,

Wij vertrekken over twee weken naar het westen om daar 4 weken met de auto rond te reizen. De route hebben we al uitgestippeld (met dank aan alle adviezen op het forum), maar ik heb nog wat vragen:

De planning is om vanuit Kingman naar Williams te rijden en dan de volgende dag naar de Grand Canyon te rijden en via de east rim naar Page. Dit zal ongeveer 300 km zijn in totaal. Het lijkt mij dus goed te doen in 1 dag, maar is dit ook zo? We hebben op deze manier weinig tijd om de Grand Canyon te bezichtigen, maar vragen ons af of dat echt een gemis is aangezien we ook nog Antelope Canyon, Bryce en Zion zullen gaan zien.

Ook willen we heel graag een mooie zonsopgang zien (de zonsopgang in death valley schijnt adembenemend te zijn, maar dat gaat helaas niet lukken), dus onze vraag is waar we hiervoor moeten zijn. Wellicht toch een nacht in de Grand Canyon hiervoor blijven of is Bryce en/of Zion ook een mooie plek om de zonsopgang te bezichtigen?

Bedankt alvast! :zon02:

Groet,
Marijn

Ik zou naar GC doorrijden vanaf Kingman. Als er aan de rim geen hotel meer is zou je in Tusayan kunnen logeren. Sunset is het mooiste moment van de dag naar mijn mening maar probeer wel een uur van te voren aan de rim te zijn om de canyon te zien veranderen. Elke plaats langs de rim voor sunset/sunrise is goed. Mijn favorite plek is echter Yavapai Observation Point voor sunrise.
In Bryce vind ik sunrise point voor sunset en sunset point voor sunrise het mooist. Klinkt vreemd en dat is ook zo-lol-

1 like