Beste forummers,
weten jullie nog een paar mooie wandeltochten die max in een dag zijn te voltooien? of een mooie route waar het echt de moeite is om een stuk rond te lopen.
tongariro gaan we ws zowiezo doen.
Hallo,
Er zijn er veel heb je al gekeken naar Ohakune daar hebben ze een geweldig nationaal park waar je geweldig kunt wandelen. Wij hebben daar een paar weken geleden gelopen voor 1 dag echt geweldig.
Wandelen kun je hier in Nieuw Zeeland echt geweldig wij gaan aankomend weekend naar Coromandel Town daar kun je ook echt geweldig wandelen.
Zoveel wandeltochten zijn top in NZ. Kijk 'ns bij:
http://www.doc.govt.nz/features-archive/great-walks/
Coromandel Town heeft inderdaad een erg leuke wandeling naar het Kauri bos, waar je naar een van de oudste (want er zijn er meer die dat claimen
) Kauri bomen in NZ kunt wandelen, door een bos vol jonge aanplant.
Eigenlijk kun je in mijn ervaringen overal wel een wandeling doen, voor echt hiken zou ik inderdaad eens bij het doc gaan snuffelen.
Ben er net geweest in coromandel town echt geweldig wandelen kun je daar en zeer veel Kauri trees te zien.
De wandeling van de waitangi grounds bij Pahia naar de Haruru Falls vonden wij echt heel mooi, dus aanrader! Kleine 2 uur single way, wel dezelfde weg terug (anders moet je langs de snelweg terug, en dat is ook niet alles).
Te Urewera lijkt me wel de moeite. Ik heb het nog niet gedaan, maar we gaan het wellicht wel doen deze winter.
Ook Waipoua forest (Kauri) lijkt me zeer de moeite.
Voor de rest zijn er op het Zuidereiland zo veel wandelingen die je zodanig kan aanpassen dat ze te doen zijn op een dagen: ik denk aan de meren, de Alpen, …
hier een lijstje met mooie wandeltochten:
–> wandeling naar the cathedral cove, Hahei in the coromandel.
–> dagtocht abel tasman, watertaxi kan je naar ieder strand boeken en dan loop je terug.
–> queen charlotte kun je ook dagtochten maken, zelfde verhaal, varen watertaxi’s die je overal kunnen afzetten, en je loopt dan terug of boekt een watertaxi vanaf een ander punt waar ze je weer oppikken.
–> tongariro zeker doen!
groetjes afke