Mooie stranden in Midden Amerika?

Hallo iedereen,

Deze zomer wil ik graag een reis maken. Ik twijfel tussen Thailand en een land in Midden Amerika, bijvoorbeeld Nicaragua.
Kan iemand mij vertellen of er mooie stranden zijn in Nicaragua of in een van de buurlanden? Thailand trekt mij vanwege de mooie natuur en de mooie stranden.
Nicaragua trekt mij vanwege de taal (ik ben net begonnen met een cursus spaans) en de mooie architectuur en pleinen. Over de stranden in die gebieden weet ik echter niet zoveel. Heeft iemand een idee?

Groetjes Mariette

Hoi,

Er zijn een heleboel mooie stranden in Nicaragua! In het pacifische gebied heb je voornamelijk de surfers stranden. De meest populaire plek is San Juan del Sur (heeft o.a. een baai die beetje op Rio de Janeiro lijkt), Thola, León, etc. En in het Caribische gebied heb je de bounty stranden, zoals op Corn Islands, Pearl Keys, etc.

Verder kun je in Nicaragua in bijna alle steden wel een taalcursus doen, de meest populaire steden om dit te doen zijn Granada, San Juan del Sur en León.
Ik heb een stukje over de taalcursussen in Nicaragua geschreven, zie onderstaande link:
http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/nicaragua/taal-nicaragua-si529.html
Verder kun je op deze site nog veel meer praktische info vinden over Nicaragua en Thailand.

Saludos,
Sole