mooie route met caravan?

In juli gaan we 3 weken met caravan naar Noorwegen. We hebben inmiddels de overtocht Kiel - Goteborg vv geboekt. We willen in ieder geval graag naar Bergen, verder hebben we nog geen vaste plannen. De route langs de zuidkust lijkt ons erg mooi maar gaat dat ook lukken met caravan? Hoe zit het met de veerboten, mag je daar ook met caravan op of wordt dat erg prijzig?
Met andere woorden: Wie heeft er leuke routetips voor ons, evt. ook voor dagtrips zonder caravan?

Hallo Corrie,

Veel wegen (maar niet alle), mag je gewoon op met een caravan. Wel zijn er in het hoogland af en toe steile hellingen, smalle wegen en scherpe bochten. Ik weet niet wat jullie ‘skills’ zijn wat dat betreft.

Een route langs de kust lijkt mij zeker mogelijk: Gothenburg, Oslo, Kristiansand, Stavanger, Bergen. Die laatste etappe bevat twee veerboten en een tunnel. Op de veerboten moet je i.d.d. extra betalen voor de caravan.

Terug naar Oslo vanuit Bergen zal ook wel via de E16 kunnen.

Veel plezier :slight_smile:

De zuidkust valt over het algemeen toch iets tegen hoor. Persoonlijk zou ik (bijvoorbeeld) bij Olso via de E134 of via de E134 en daarna een stuk weg 37 onder de Hardangervidda door naar de kust rijden. Dat is toch een stuk mooier. Dan kun je bij de kust aangekomen nog een stukje omhoog naar Bergen.

Westkust is echt veel mooier dan zuidkust. (Maar goed, over smaak… bla bla)