Mooie Japanse films zoals deze

Ik ben bezig een japan-trip te plannen en ondertussen dan ook mooie films aan kijken ter inspiratie.
Hebben jullie nog aanraders?

Wat ik bijv erg mooi vind is Kikujirô No Natsu

http://cine.nl/kikujiro-no-natsu/

Bedankt!

Goh, het is alweer 10 jaar geleden dat ik die gezien heb, kan me er eigenlijk niet zo gek veel van herinneren, behalve dan dat ik hem toen erg goed vond.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd nog maar bar weinig films kijk, gevalletje anime-verslaving zit in de weg…

Maar wat me zo te binnen schiet aan mooie Japanse films:
[ul]
[li]Andere Kitano’s: Hana-bi, Dolls, Sonatine [/li][li]Departures, over een cellist die min of meer bij toeval bij een uitvaartonderneming op het platteland terechtkomt, heerlijke mix van humor en drama [/li][li]Een gevalletje apart: Kirschblüten - Hanami. Een Duitse film over een man na de dood van zijn vrouw alsnog naar Japan afreist om haar stille fascinatie voor die cultuur te proberen te begrijpen. In dezelfde hoek is er uiteraard ook nog Lost in Translation, maar die ken je vast al wel. [/li][/ul]

Nu zijn er uiteraard nog veel meer goede films uit of over Japan, maar die zou ik dan meestal toch niet zozeer “inspirerend” willen noemen :biggrin: