Zelf ben ik een groot liefhebber met alles wat met Japan te maken heeft. Zo ook de Japanse muziek.
Aangezien ik een Japanse vriend heb krijg ik vaak leuke tips over mooie Japanse songs.
Ik ben erg benieuwd of er meer leden op dit forum deze interesse hebben en dit hier willen posten.
Want zelf ben ik helemaal verliefd op veel Japanse liedjes.
Dus hierbij een van de nummers die ik het mooist vind en me aan Tokyo doet denken.
https://www.youtube.com/watch?v=d_SAx8IpF1Y
Helaas speelt hij de onderste link niet af, dus daarom een link naar You Tube, sorry voor het ongemak 
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“d_SAx8IpF1Y” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
2 likes
Muziek is nog een aspect van Japan waar ik nog niet echt grip op heb weten te krijgen. Ja, ik weet dat de commerciële popmuziek vooral mierzoet is, nog een paar maten verschrikkelijker dan de popmuziek hier. En ik heb ook al wel de nodige populaire rockbands voorbij zien komen, maar nog zelden iets wat ik de moeite waard vond. Het is allemaal heel erg gemaakt.
Maar ik ben me er zeker van bewust dat dit niet het hele verhaal is. Ik heb tijdens mijn reizen al talloze zeer getalenteerde straatmuzikanten gezien. Ik heb me ook al meer dan eesn voorgenomen tijdens een volgende reis eens wat random kleinschalige concerten te bezoeken, Japan schijnt een zeer levendig clubcircuit te kennen.
Ook via anime ben ik al meer dan eens leuke muziek tegengekomen:
https://www.youtube.com/watch?v=K4_Qzx-E2LQ
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“9wh8FgsEtNQ” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“OQrUP4J0WMk” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“8zC2p5OlnEI” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Tijdens een bezoek aan het (overigens ook geweldige) Tezuka Osamu Manga Museum bij Osaka zag ik toevallig ook een tijdelijke expositie over Imawano Kiyoshirō en zijn band RC Succession, vooral de live beelden die daar werden vertoond maakten toch wel indruk:
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“IaUHCFF5BU8” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Maar al met al valt er op dit gebied voor mij nog een hele hoop te ontdekken…
1 like
Ik hou me ook niet zo bezig met Japanse muziek. Op de mainstream tv daar (als ik op de kamer eens de tv aanzet) is het toch vaak de hypermuziek (ook geliefd in winkels…), of enka. Beiden niet zo mijn ding.
Wel een favoriet van me is de soundtrack van Cowboy Bebop. Wel in het Engels gezongen (overwegend).
Leuk liedje dat Original Love!
1 like
@WizardOfOss - ik hoor wel dat je meer van het ruige werk houdt :teeth:
Okamoto’s en Bradio-Flyers zijn erg leuk, vooral de clip van Okamoto’s met de agenten.
@nemesis4 bedankt voor je link, klinkt best apart, ga ik zeker nog een keer aandachtig luisteren.
Leuk dat je Original Love ook mooi vind :chin:
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“9HInQDjCCRc” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Hierbij post ik weer een lekkere Japanse song die maar in mijn hoofd blijft zitten.
[video=youtube_share;PLgYflfgq0M]Suchmos - STAY TUNE [Official Music Video] - YouTube