Mooie gebieden in Engeland

Hoi allemaal,

Ik ben een grote fan van de East Midlands in Engeland (voor degenen die dit gebied niet kent zie de link voor meer informatie)…ga al jaren naar dezelfde plek, een idyllisch B&B in Chatsworth. Toen ik jong was sleepten mn ouders me mee en na een paar ‘opstandige tienerjaren’ waarin in het niet ‘cool’ vond om altijd maar naar dezelfde plek te gaan ben ik toch weer gegaan toen ik wat ouder werd en een vaste relatie kreeg.

Maar…ik wil toch maar eens wat anders…ben alleen een beetje bang om zonder informatie een andere plek uit te kiezen dus wilde vragen of iemand misschien goede tips heeft voor gebieden waar ik net als in de East Midlands lekker kan wandelen en mooie kastelen en landhuizen kan bekijken?

Alvast van harte bedankt!
Groetjes,
Isabel

Ik ben nog nooit in de eastmidlands geweest, maar ik denk dat je Northtumberland wel leuk zal vinden.

Of natuurlijk het lake of peak district, als je heuvels en bergen ook mooi vind :slight_smile:

Devon en Cornwall zijn ook prachtig. Lekker wandelen, fietsen en naar het strand.

Bedankt allebei voor jullie reacties!

Lake District, Snowdonia, the Pennines (geweldig zo mooi!), Cotswolds

Ik werd altijd meegesleept naar Bamburgh in Northumberland omdat mijn granny & granddad daar woonden, ook tijdens mijn opstandige puberjaren, had er toen een hekel aan, maar ben nu heeeel blij dat ik het ken. Heerlijk om tot rust te komen, lange wandelingen te maken, 's ochtends in Seahouses te kijken hoe de vis op t land word gebracht en het 's avonds op je bordje ligt:).

Jouw post is al weer een tijd geleden maar voor toekomstige bezoekers die dezelfde vraag hebben.

Als je op zoek bent naar mooie kastelen dan is Wales misschien ook een idee. Het staat er vol mee. Als je een combinatie zoekt van mooie landhuizen, kastelen en idyllische Engelse plaatsjes zou je er aan kunnen denken om op vakantie te gaan in het zuidelijk grensgebied van Engeland met Wales. The Cotswolds in Engeland (het gebied ten westen van Oxford en ten noorden van Bath en Bristol) is een idyllisch Engels gebied met schitterende dorpjes en mooie landhuizen. Een stukje over de grens in Wales en dat is relatief dichtbij vindt je the Wye Valley (dat ligt ook deels in Engeland). In en rond dit gebied staan een paar mooie grote kastelen uit de middeleeuwen ooit door de Engelsen opgetrokken. Zoals White Castle en Goodrich Castle.

Een andere mogelijkheid is Schotland: het oostelijke deel in Fife en Perthshire. Daar vindt je schitterende kastelen als Glamis Castle, Scone Pallace, Kinross House en een stukje verder weg Stirling Castle, Blair Castle en Dunnotar Castle.

Je merkt het al: er zijn mogelijkheden te over en dat maakt het kiezen misschien ook wel lastig. Zoals iemand voor mij al zei is de kust van Northumberland ook zeer mooi met een paar fantastische kastelen (of ruines) zoals Bamburgh, Alnwick en Warkworth Castle.

Michel,
www.groot-brittannie-liefhebbers.nl

Lake District!

Hoi Isabelle ,

kijk eens bij mijn fotoalbum . We hebben verleden jaar Dartmoor en Exmoor gedaan ,Exmoor vond ik mooier . Dorset is ook heel mooi !

groet Joyce1

Waar mensen niet zo snel aan denken zijn de eilanden Isle of Wight en Isle of Man. Prachtige natuur, mooie dorpen, veel landhuizen en kastelen, tuinen en aaardige mensen.

Wij waren vorig jaar in Bath and Somerseth / Wiltshire. Wat was het heerlijk daar zeg! En we hadden ook nog geluk met het weer: 1 hele dag regen en voor de rest zon en niet te warm. Lovely!
Dit jaar East Sussex.

Heel mooie stad Bath ,zijn we ook geweest maar te kort . Deze keer Schotland hadden we nog niet aangedaan . Veel plezier in Somerset ,hopelijk zie je wilde pony’s .

Een wild paard kwam ik wel tegen in Freshford near Bath. Ik kon nog net weg springen. :slight_smile:
Voor wie dit jaar naar die omgeving gaat, kan ik je afraden naar Stonehenge te gaan. Wat een toeristisch circus! Bath is een heerlijke stad! relaxed.

Er zijn veel mooie gebieden. The Cotstwolds (in de buurt van Bath) is een mooi en populair gebied en is al vaker genoemd. Het zuiden van Engeland met de prachtige kusten blijft ook een aanrader. Het zuidwesten is dan het ruigst met de nationale parken van Dartmoor en Exmoor in Devon en de met kliffen en stranden bezaaide kustgebied van Devon & Cornwall.

Maar er zijn meer uitstekende mogelijkheden dan de gebruikelijke locaties. Je kunt ook denken aan het noorden van Yorkshire met de grote nationale parken van the North York Moors (en de Yorkshire Coast) en de heuvelachtige Yorkshire Dales.

Een andere mogelijkheid zijn de vlakke landschappen van East Anglia. Dit is hemelsbreed het dichtsbijzijnde Engelse gebied. Hier is ook de nodige natuur (the Broads National Park) en mooie geconserveerde kustgebieden (Norfolk Coast & Suffolk Coast and Heaths).

Ook al in een vorige reactie genoemd: als je van bergen en mooie meren houdt dan moet je naar het sfeervolle Lake District in het uiterste noordwesten gaan.