Vakantie In Engeland - Tips?

Hoi! :slight_smile:

Ik ben van plan om in de zomervakantie van 2004 een weekje of twee op vakantie te gaan naar Engeland. En aangezien dit een forum is over vakantie en/of wonen in Engeland, zou ik hier graag wat willen vragen over Engeland.

Ik weet niet heel erg veel van Engeland af, en ik weet niet precies welke dingen ik daar absoluut moet bezoeken. Natuurlijk - Londen (met de Big Ben enzo) en Stonehenge, dat sowieso, maar Engeland heeft zeker meer interessante toeristische en historische plaatsen en steden te bieden - maar welke? Wie kan me daar wat meer over vertellen?

Kan iemand me ook vertellen waar de meeste natuur en ruimte is in Engeland? Misschien in de counties Norfolk en Suffolk (omdat het daar niet zo druk bewoond lijkt, na een kijkje in de atlas)? Of misschien Wiltshire? Ik houd van de natuur en van rust, dus graag zou ik daar ook wat meer over willen weten: welke county beveel je me aan? :slight_smile:

Alvast heel erg bedankt voor de reacties! :slight_smile:

Groetjes,

Lucille

Hi! :smiley:

Het is heel erg moeilijk om te zeggen waar in England het mooist is.
Norfolk en Kent; heb je de zee en de mooie kruitrotsen, maar ook het binnenland is mooi…
Devon en Cornwall; tja… Ben er nog nooit geweest, maar iedereen er zijn geweest zijn er weg van… Ze zeggen dat Torquay de Engelse Riviera is, met palmbomen en al. Je hebt er ook schilderachtige haventjes…
Zuid Wales; ook erg mooi, iets rustieker…
Hampshire en ‘New Forest’; is mooi, maar doet me denken aan de Veluwe…
West Sussex; hier heb ik in Chichester gewoond. Ik vond het hier erg mooi, en je had er alles. Dicht bij had je de zee en de kust, de heuvels, dorpjes en grotere steden, bos en weide… eigenlijk een mix van vanalles…
Het Lake District en Yorkshire; zijn beeldig, een romantische oud landschap… Je kan hier wegdwalen in andere tijden…

Ik maak het je niet makkelijk… Sorry… Het is ook zo moeilijk om iets specifieks aan te wijzen :frowning: Mij advies is om één specifiek gebied te kiezen, die je volledig kan ontdekken. Een volgende vakantie een andere plek…

Hoop dat dit je een beetje op weg helpt.

Greetz,
Mar

PS. Laat wat horen wat je besloten hebt :rolleyes:

Hoi Marlies,

Zo te horen ken je Engeland goed, misschien kun je mij ook wat tips geven? Ik heb een beetje een ambitieus plan bedacht voor de vakantie van 2004 en heb geen idee of het mogelijk is dus ik test het hier even. Ik zou graag met de auto op een boot naar Schotland willen gaan, daarna in een paar dagen (??) door Schotland en Engeland naar de kanaal tunnel rijden, om van daaruit de reis in Frankrijk te beginnen.

Is dit zowiezo te doen in een paar dagen? Enig idee welke bootmaatschappij leuke tarieven voor enkele reizen heeft en hoeveel het kost en hoe het werkt om door de kanaal tunnel te gaan? Maar vooral ook, welke plekken ik absoluut niet over mag slaan op mijn weg door Schotland en Engeland? Alvast bedankt!

Groet!

Hoi Katelijne!

Ik weet niet of ik je wel kan helpen… ben namelijk nog nooit in Schotland geweest (wel van plan)… Twee kennisen hebben wel zo’n beetje het omgekeerde van jouw reis gemaakt: met de ferry van Calais naar Dover (Folkstone kan ook) en toen naar Newcastle en weer terug… Volgens mij deden zij er 1 dag (wel zo makelijk, kan je afwisselen wie er rijdt en hoef je minder vaak te stoppen) Het beste is om London met een groot kring te ontwijken, want hun reden op een gegeven over de Tower Bridge!! :blink: Niet echt een plek om met de auto te zijn.
We zijn nog nooit door de tunnel gegaan, altijd met de ferry van SeaFrance. Mooie boot en aardig personeel. Ik weet dat er een boot vanaf Nederland naar Newcastle gaat, maar weet niet can welke maatschappij. P&O waarschijnijk…?

Je reis hoeft niet veel te kosten (alhoewel Groot Brittanië wel prijzig is). Je kan in jeugdherbergen goed en goedkoop overnachten.

Meer kan ik denk ik niet helpen… Waarom ga je niet naar een reisbureau, zij hebben vaak al kant en klare autoreizen, wel zo makelijk. Neem ook een kijkje op de site van Buro Britain.

Succes! Marlies :lol: