Fietsvakantie Engeland

Hallo beste mensen,

wij Paula en Nienke willen graag van de zomer Engeland op de fiets verkennen, maar we weten vrij weinig w.b.t fietsvakanties in het buitenland.
Het gaat ons niet om de aantal kilometers die we per dag willen maken, maar om het plezier. Het gaat om ongeveer 6 weken…

Dus als iemand ideeën heeft, mail ons dan!!

We staan voor alles open, het lijkt ons ook leuk om bijvoorbeeld in een klooster te verblijven voor een weekend ofzo. Ook zouden we graag willen werken voor 2 weken, fruit plukken of op een boerderijtje werken…

Alvast bedankt,

Groetjes Paula en Nienke

Samen met vriendin ben ik afgelopen zomer met de fiets naar Engeland gegaan. Het was eigenlijk meer de afsluiting van een tocht door Belgie en Frankrijk, maar ik kan je wel vertellen dat fietsen in Engeland vrij lastig is. Als je bepakking bij je hebt kom je voortdurend obstakels tegen op fietsroutes. Ook zijn wegwijzers zo gecontrueerd dat je ze kunt omdraaien in een andere richting… Daarnaast is Engeland over het algemeen erg heuvelachtig en gaan de wegen anders dan in de rest van Europa stijl omhoog.

Een leuke route lijkt mij overigens wel vanuit Harwich richting Cambridge. Da’s goed te doen omdat het vrij vlak is. Bedenkt ook dat Engeland razend duur is om te overnachten. Een Bed en Breakfast kost voor twee personen al snel 75 euro per nacht. Een andere route zou kunnen zijn langs de kust richting Calais, daar oversteken richting Dover vervolgens londen en dan richting Harwich. Kijk maar eens op de site van het National Cycle Network in Groot-Brittanie. www.sustrans.org.uk. Ook kun je enkele foto’s bekijken over onze fietsreis in Engeland. http://home.wanadoo.nl/sjoerdie

Veel plezier alvast.