Mooi boek

Ik heb het boek ‘De nootjes van het huwelijk’ van Aysel Caliskan gekocht en afgelopen weekend in 1 ruk uitgelezen. Aysel vertelt in het boek haar levensverhaal. Ze werd in 1972 in een klein dorp in de buurt van Ankara geboren. Haar vader werkte in Nederland en op 3-jarige leeftijd vertrok Aysel met haar moeder en broer ook naar Nederland. Ze vertelt over haar uithuwelijking, mishandeling door haar schoonouders, haar huwelijk met haar 2e man die haar mishandelde enz enz enz. Een heel boeiend boek en zeker aan te raden.:nod:

Bedankt voor de tip!!! Heb het bijgeschreven op mijn lijstje en zal eens kijken of het in de bieb te vinden is.

Hey Didi: Ik heb het boek net gekocht. Ze gaan erg hard zei de verkoopster en ik begrijp wat je bedoelt.
Je blijft erin lezen.Ik ben net begonnen en het ligt nu naast me en af en toe lees ik dan weer een stukje.
Ben nog niet ver, ben net bij de nootjes van het huwelijk.
Maar goed ga nu weer verder in het boek
hahahahahha

Groet jac

Bedankt voor de leuke tip ! Komt ook op mn lijstje te staan !

bedankt voor de tip

Ben nu ook bezig in dit boek. Heb het van m’n vriendin te leen gekregen. Zij is ook Turkijegek.
Het is echt aangrijpend.

Ja, aangrijpend he?
Ik vind het heerlijk zulke boeken, lees graag autobiografische boeken.
Als er iemand nog leuke boeken weet, van harte welkom hoor!

Voor de geïnteresseerden:

Ik had dit lijstje al onder een ander topic ooit eens geplaatst, heb het even gekopieerd, dit zijn alle boeken die ik in huis heb die allemaal even mooi/spannend/boeiend zijn ! Ze zijn allemaal waargebeurd en gaan bijna allemaal over andere culturen of tradities enz…

• De Turkse Bruid van Necla Kelek over uithuwelijken
  • Turkse Vlinders van Stine Jensen
  • Geschonden van Souad Over eerwraak (echte aanrader!)
  • Fatwa van Jacky Trevane ook over eerwraak (aanrader ! )
  • Heldin van de woestijn van Donya Al-Nahi over kinderontvoeringen door een islamitische man waarvan hij met een europse vrouw is getrouwd. (aanrader !)
  • Dochter van de Jungle van Sabine Kuegler over haar jeugd die ze meemaakte in de jungle en op latere leeftijd terug naar europa moest om ‘manieren’ te gaan leren.
  • Dochters van het zand van Ana Tortajada
  • Geheim geweld van Hameeda Lakho
  • Samir en Samira van Siba Shakib
  • De naakte bruid van Anoniem
  • Vlucht over de Himalaya van Maria Blumencron
  • Op de vlucht voor de eerwraak van Ay§e
  • Monddood van Doris G.
  • Strijden om mijn land van Senait Mehari
  • Naar afghanistan komt God alleen om te huilen van SIba Shakib
  • Weken van Angst van Mariane Pearl
  • De Vliegeraar van Khaled Hosseini

En ja, heb dan nog andere boeken gelezen maar gaan meestal over iets anders zoals

• Ik was 12 en ik fietste naar school van Sabine Dardenne (slachtoffer van de zaak Dutroux die het overleefde) Héél aangrijpend !
  • Een middag aan zee van Marianne en Theo Hoogstraeten (Fictie)

Veel plezier ermee !

ópzich is verboden liefde ook een mooi boek

Sevgilim, bedankt voor de tip (sint en kerst komen er weer aan!!) En Didi jij ook bedankt!

Zou zo zeggen, keep them coming!! Ben gek op boeken…

Didi;leuke boeken?mishandeling enz.

Hans.

Nou Hans, misschien is het woord ‘leuk’ niet zo passend, maar ik denk dat je best begrijpt wat ik bedoel. Interessant om te lezen dan.

Ja soms komt het idd wat vreemd over he!!
Maar goed ik vind dat soort dingen ook onwijs interesant om te lezen, niet alleen voor de sensatie maar ook wat mensen drijft en wat ze ertoe brengt zoiets te doen of te ondergaan!