Mooi boek over Zuidelijk Afrika

Hoewel het niet uitsluitend over Zuid-Afrika gaat:

‘De vrouwen van mijn vader’ van José Eduardo Agualusa is een intrigerend boek over identiteit en afkomst, dat zich afspeelt in Zuidelijk Afrika (Angola, Moçambique, Namibië, Zuid-Afrika). Warm aanbevolen.

Bespreking

Leuke leestip. Ik wil het graag opnemen in de lit.lijst in mijn boek In Namibië, is het boek te duiden voor Namibië of toch meer Zuid-Afrika?

www.adarosman.nl

De schrijver is Angolees/Portugees, het boek is vooral geschreven vanuit het perspectief van de voormalige Portugese koloniën en de hoofdpersoon uit Moçambique/Portugal.

De reis gaat door Namibië en dat geeft wel wat achtergrond over dat land, maar het is zeker niet de hoofdmoot. Idem voor Zuid-Afrika.

Je maakte me trouwens nieuwsgierig naar literatuur uit | over Namibië. Bij Bol.com vind je (naast reisgidsen) deze. Die heb ik niet gelezen.

Mijn boek wordt ook bij bol.com verkocht. Titel is
In Namibië
kampeertocht door het leegste land van Afrika

Mocht je interesse hebben in een boek, je kunt het ook direct bij mij bestellen, gesigneerd uiteraard. Inmiddels zit er een nieuwe omslag om die beter aansluit bij mijn andere boeken. Kijk daarvoor op mijn website. Je kunt altijd direct mailen via de website.