Montego bay of negril

Voor onze reis naar Jamaica in april 2016 twijfelen we tussen Riu Negri of Riu palace Jamaica in Montego Bay. Deze laatste is ongeveer 800€ duurder en we vragen ons af of dit de moeite is. We zijn reeds naar Lucea geweest en hebben geboortedorp Bob Marley bezocht, dunn 's river fall, uitstap roots and culture en Ricks café bezocht.
Eigenlijk wil ik the blue lagoon wel eens zien, maar is dat 800€ waard …? Anderzijds is een Riu palace niet te vergelijken met een Club riu.
Iemand tips? Txs :wink:

Zelf ben ik in 2011 een maand op Jamaica geweest en heb daar gewoon een auto gehuurd en ben het eiland rond gegaan. Zou je dit dan ook als tip willen meegeven… je ziet zo veel meer van het eiland.

Montego Bay zelf zie ik niet echt als een bestemming om je hele vakantie door te brengen… dan is Negril met haar stranden een stuk mooier.

Blue Lagoon is aan de andere kant van het eiland id buurt van Port Antonio. Ik ben daar verbleven in Frenchmans’ Cove, wat ik zelf 1 vd mooiste plekken van het eiland vond. Dat ligt haast pal naast de Blue Lagoon.

Ook Treasure Beach en Black River (met z’n krokodillen) zijn de moeite waard, al zijn de stranden aan de zuidkant van het eiland niet zo mooi als aan de noordkant.

Is het huren en het eiland rond rijden te doen? Qua huurprijs en afstanden?

De afstanden zijn prima te doen… het eiland bestrijkt ongeveer een kwart vd oppervlakte van NL.
Wel moet je rekening houden met slechte wegen, links rijden en Jamaicanen die alleen haast hebben als ze in de auto zitten. Ook is het verstandig om alleen bij daglicht te rijden.

Wij betaalden destijds 100USD per week voor een auto als ik het me goed herinner.