tips voor Jamaica gevraagd

Hoi Hoi

Ik ben van plan om in januari een last-minute van 3 weken all-inclusive naar Jamaica te boeken. Ik heb een leuke aanbieding gezien voor Negril. Maar nu heb ik een paar vraagjes;

• Hoe is het om vanuit negril rond te reizen (evt. aantal nachten ergens anders te overnachten) Waar moet ik aan denken qua reistijden en de kosten?
  • Hoe is het om als vrouw alleen te reizen (ben eerder alleen in verschillende zuid-en midden amerikaanse landen en cuba geweest)
  • Waar moet ik qua prijzen aan denken
  • Ik wil graag mijn duikbrevet halen, is Negril daar een goede lokatie voor, of moet je dan eerder naar de noordkust?
    Is er iemand die wat tips kan geven? Alvast hartstikke bedankt!!

Groeten Anke

Hallo Anke,

Jamaica… Goed plan :wink:

• Negril ligt in het uiterste westen van Jamaica. Dit betekent dat als je bv naar Port Antonio in het oosten van Jamaica wilt je toch wel op zo’n 5 uur rijden moet rekenen, er vanuit gaande dat je met de auto gaat. Goedkoopste manier gebruik maken van de minibusjes, maar dan ben je al met al wel een dag onderweg.

• Als vrouw alleen is goed te doen als je niet bang uitgevallen bent. Zeker als blanke vrouw ga je veel aandacht van de Jamaicaanse mannen krijgen, maar behalve wat macho gedrag hebben de meeste geen kwaad in de zin.

• Prijzen… Tsja, van wat precies? In de toeristenoorden (in Negril dus ook) liggen de prijzen wat hoger. Als je wilt gaan shoppen loont het zich vaak een kilometer of wat het binnenland in te gaan. Zo is bv Savanna-La-Mar een stadje niet zover van Negril en niet zo op toeristen gericht. En daar kun je heerlijk shoppen. Afdingen mag. Vervoer kan heel goedkoop (minibusjes) of wat duurder (taxi, autohuur). Altijd onderhandelen over taxiprijs. Prijs van autohuur is gemiddeld, brandstof is goedkoper dan in NL.

• In Negril kun je prima je duikbrevet halen, er zijn verschillende (PADI ed) duikscholen. Informeer er naar bij de receptie van je hotel of de hostess, die kunnen je zeker verder helpen.

Fijne reis!

1 like

Jamaica, en Negril in het bijzonder, is niet de meest opwindende duikplaats, maar goed, om je duikbrevet te halen is dat niet zo belangrijkaangezien je waarschijnlijk toch te gestresseerd en druk bezig zal zijn om echt te genieten van het onderwaterleven. Onthoud gewoon voor later dat er veel mooiere plekken zijn, ook in de Caraïbische Zee.