Hallo,
Ik wil dit toch graag delen want het is best wel vervelend vind ik persoonlijk.
In Kuala Lumpur lopen mannen rond die verkleed zijn als Monk en naar je toe komen met lucky cards. Deze willen ze aan je geven in ruil voor geld. Ze geven aan dat ze dit nodig hebben om van te leven.
Ze geven aan boedistisch te zijn en dat ze dit geld nodig hebben om aan de armen te geven en om zelf van te leven. Nu is het zo dat de monks niet mogen bedelen.
Daarnaast zou het nooit kunnen als ze echt boedistisch zijn dat ze de gehele dag over straat lopen. Geef ze absoluut geen geld want dit is hun manier om geld te verdienen om van te leven en ze verdienen er leuk geld mee van te toeristen.
groetjes van Moira
Klopt inderdaad, gewoon negeren deze mensen. je ziet ze ook alleen maar lucky cards aan toeristen uitdelen en niet aan de lokale bevolking.
Monk scam in KL 
Frank
Een echte “monk” zal ook NOOIT om geld vragen… Dus als er een monk om geld zou vragen nooit geven!!! Overigens komt dit in Thailand ook voor!!
Hallo,
Dit heb ik in Thailand eigenlijk nooit meegemaakt. Ik wist dit al heel lang dat dit zo was en ik dacht het wereldwijzer is geschikt om mensen te waarschuwen.
gr van Moira
Ik heb het in Chiang Mai vooral op de avondmarkt erg veel gezien…
Hallo,
Oke ben ook vaak in Chiang Mai geweest en ook naar de nachtmarkt maar hier ook niets van gemerkt. Misschien vonden ze mij niet zo interessant hihihi.
gr van Moira
Bedankt voor de tip, want wij komen in november een aantal dagen in KL.
Ik zet m’n boos gezicht wel op als ik er 'n zie… 
hahah geweldig ik wil dat boze gezicht wel eens zien :))

Dat valt wel mee hoor, maar een donkere kijk met dito wenkbrauwen en ook nog eens een pet tegen de zon ziet er blijkbaar duister uit…
Heb i.i.g. niet vaak last van proppers en handelaren