In onze reis naar Ghana (19 juli t/m 14 augustus) willen wij naast vrijwilligerswerk doen ook graag 2 dagen naar Mole nat. park gaan. (Vanuit Sunyani)
Raad je ons aan om dit van te voren te regelen? Zoals safari/overnachting? Of kan het ook op de bonnefooi?
Leuk dat je naar Ghana komt, ik woon nu zelf een half jaar in Ghana en ben toevallig net gisteren terug gekomen uit Mole NP.
Ik zou iets langer uittrekken voor je tripje als 2 dagen. Vanuit Sunyani moet je eerst naar Wa of Tamale om vanuit daar de bus te nemen naar Mole. Als je naar Tamale reist kun je de bus naar Mole pas een dag later nemen, vanuit Wa weet ik het niet precies, die route heb ik nog nooit gedaan.
Ik zou ook zeker minstens 2 nachten in Mole blijven en voor de zomermaanden moet je zeker reserveren. Het is altijd erg druk. Er zijn twee wandelingen per dag, waarbij je allerlei beesten kunt spotten. En je kunt heerlijk hangen bij het zwembadje. Ook kun je vanuit Mole Larabanga bezoeken om de oudste moskee van West-Afrika te bekijken of Mognori waar je een kano tripje over een rivier kan maken.
Je kunt ook in Larabanga overnachten als je de prijzen in Mole te hoog vindt, maar houdt er dan rekening mee dat er daar geen sanitair of stromend water is.
Om het nog even aan te vullen op hetgene wat Maaike heeft gezegd:
Als je met de trotro naar Tamale gaat, om vervolgens naar Mole te gaan, is het wel mogelijk om vóór Tamale al bij een T-splitsing uit te stappen. Anders rijd je eerst nog iets van anderhalfuur naar Tamale, en pak je je daar de bus om vervolgens weer dezelfde weg anderhalfuur terug te rijden. Als je gelukt hebt, kun je daar een lift krijgen naar mole. De mensen in de trotro weten waar dat is.
Je kunt ook naar Tamale gaan en als de bus voor de dag erna vol is (die pech had ik), een taxi pakken. Wel wat duurder, maar goed, zo ‘verlies’ je geen dagen.
Naar het hotel zou ik trouwens ook echt bellen, ik ben er toen in december heengegaan en toen zat het ook vol…2 daagjes is trouwens te kort hoor.
Mocht je toch met de bus naar Mole willen gaan, dan ben je sowieso al één dag kwijt om in Tamale te komen, aangezien de volgende ochtend de bus naar Mole gaat. Dus dan zou je maar een paar uurtjes in Mole hebben, zonde!
Je kunt daar heerlijk eten en meer dan 1x de safari doen is zeker aan te raden omdat je geen garantie hebt dát je olifanten ziet. Je kunt trouwens een safari te voet doen maar ook met een auto…wat wel duurder is, logisch!